Egyáltalán nem működik a közpénzek felhasználását ellenőrző mechanizmus a fővárosi önkormányzatban, és rendkívül sok kérdés marad megválaszolatlanul – mondta tegnap Deutsch Tamás, a Fidesz– MKDSZ-frakció vezetője. A politikus ezért hét pontba szedett kérdést juttat el a főpolgármesternek.
Mint fogalmazott: nem tudják, mi az oka annak, hogy minden alkalommal megakadályozta az MSZP–SZDSZ-koalíció a 277 millió forintos árfolyamveszteséget okozó pénzügyi tranzakció kivizsgálását. Miért kellett a nagykörúti villamostendernél a legdrágább Siemens-ajánlatot támogatni, s miért szabták egy cégre a helyi adóbefizetések számítógépes nyilvántartásának üzemeltetésére kiírt informatikai közbeszerzést? – tette fel a kérdést Deutsch. A frakcióvezető elfogadhatatlannak tartja, hogy Demszky Gábor 13 évvel a rendszerváltozás után saját igényeinek kielégítésére közpénzből vásároljon terepjárószerű luxusgépkocsit. Mint fogalmazott: a főpolgármesternek még akkor sem lehet szüksége ilyen autóra, ha kátyúsak a budapesti utak, ha Budakesziről kényelmesebb így bejárni, illetve ha azzal jobb vadászgatni. Lapunk megtudta: az Audi Allroad típusú terepváltós autó extráktól függően 16–18 millió forintba kerül.
Deutsch Tamás kifejtette: választ várnak Demszkytől arra is, hogy melyik fővárosi tulajdonú cégnek volt köze az engedély nélkül épült Gellért téri forráskúthoz, ki rendelte azt meg, illetve miért nem lehet akadálytalanul közlekedni a nemrég felújított Bartók Béla úton, valamint hogy mekkora támogatást kapnak a fővárostól az SZDSZ szatellitszervezetei.
Bőhm András, az SZDSZ frakcióvezetője úgy véli: Deutsch Tamás kérdései között nincs semmi új, a politikus önmagát ismétli. Szerinte Deutschnak tudnia kellene, hogy közgyűlési interpelláció formájában és a megfelelő bizottságokban bármikor felteheti „unalomig ismételt” kérdéseit, és választ is kaphat rájuk.
Drasztikusan megemelték a parkolási díjakat Budapesten – Magyar Péterék együtt szavazták meg a baloldallal