A Kőbánya-Kispest felől a Határ útra érkezett szerelvény három kocsija bejutott az állomásra, de a többi még az alagútban volt, amikor a metró vezetője észrevette a sínekre zuhanó embert – közölte lapunkkal Antal Mihály metróforgalmi igazgató. Hozzátette: a vezető vészfékezett, és kérte az áramtalanítást, ami szakaszosan történik. Legelőször a peronon kapcsolták ki az áramellátást. A metró oldalára szerelt, öt centiméteres, csúszólapos áramszedő viszont éppen egy áramtalanított és egy még áram alatt lévő szakasz határához került. A nagyfeszültség miatt ívhúzás keletkezett, és az áramszedő fából készült tartógerendája izzani és füstölni kezdett.
Az igazgató elmondta: a járművezető ezután kinyitotta a kocsik közötti átjáróajtókat, és a metróállomás személyzetének segítségével a szerelvény hátuljától indulva kivezette az utasokat. Az első hírekkel ellentétben 40-50-en utaztak a kocsikon, és két-három perc alatt megették a 70 méteres utat a szervizalagútban. A három sérültet még szombat délután hazaengedték a kórházból.
A BKV és a tűzoltság közös vizsgálatának célja, hogy kiderüljön: milyen módon lehetne biztonságosabbá tenni a föld alatti közszállítást. – A vállalat komoly anyagi gondokkal küzd, olyannyira, hogy idén hitelt kellett felvenniük. Ilyen koros járművek valóban könnyebben meghibásodnak, de ez nem jelenti azt, hogy a szerelvények nem biztonságosak. A szerelvények csak akkor közlekedhetnek, ha a baleset-biztonságilag fontos berendezések működnek, és személy szerint felel értük az, aki javítja őket – jelentette ki Antal Mihály.
Bár a Határ úti metróállomásnál történtek nem írhatók a műszaki állapot számlájára, rövidesen mégis kezdeni kell valamit a metrókocsikkal, hiszen a kelet–nyugati vonalon „szolgálók” már hárommillió kilométernél is többet futottak, s az észak–déli vonal szerelvényei is aggastyánoknak számítanak. A kelet–nyugati vonal felújítására a napokban negyvenhárommilliárd forintot szavazott meg a közgyűlés, ősz környékén elkezdik a pályáztatást. Terveik szerint négy év alatt felújítják a szerkezethez tartozó biztonsági berendezéseket, a pályát, a szellőzőrendszert, újraszigetelik a szerkezetet és felújítják a teljes járműállományt, azaz a vonal 130-140 kocsiját és mozgássérülteket szállító liftet szerelnek fel az állomásokon – emelte ki lapunknak Vajda Pál főpolgármester-helyettes.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten