Ívhúzástól füstölt a metró

A Határ úti metróállomásnál szombaton előállt veszélyhelyzetet az áramtalanított peron és a még áram alatt lévő pályaszakasz közötti ívhúzás okozta, emiatt izzott és füstölt az áramszedő fából készült tartógerendája – tájékoztatta lapunkat Antal Mihály metróforgalmi igazgató. Vajda Pál főpolgármester-helyettes elismerte: a kora miatt a metró megérett a felújításra.

2003. 05. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kőbánya-Kispest felől a Határ útra érkezett szerelvény három kocsija bejutott az állomásra, de a többi még az alagútban volt, amikor a metró vezetője észrevette a sínekre zuhanó embert – közölte lapunkkal Antal Mihály metróforgalmi igazgató. Hozzátette: a vezető vészfékezett, és kérte az áramtalanítást, ami szakaszosan történik. Legelőször a peronon kapcsolták ki az áramellátást. A metró oldalára szerelt, öt centiméteres, csúszólapos áramszedő viszont éppen egy áramtalanított és egy még áram alatt lévő szakasz határához került. A nagyfeszültség miatt ívhúzás keletkezett, és az áramszedő fából készült tartógerendája izzani és füstölni kezdett.

Az igazgató elmondta: a járművezető ezután kinyitotta a kocsik közötti átjáróajtókat, és a metróállomás személyzetének segítségével a szerelvény hátuljától indulva kivezette az utasokat. Az első hírekkel ellentétben 40-50-en utaztak a kocsikon, és két-három perc alatt megették a 70 méteres utat a szervizalagútban. A három sérültet még szombat délután hazaengedték a kórházból.
A BKV és a tűzoltság közös vizsgálatának célja, hogy kiderüljön: milyen módon lehetne biztonságosabbá tenni a föld alatti közszállítást. – A vállalat komoly anyagi gondokkal küzd, olyannyira, hogy idén hitelt kellett felvenniük. Ilyen koros járművek valóban könnyebben meghibásodnak, de ez nem jelenti azt, hogy a szerelvények nem biztonságosak. A szerelvények csak akkor közlekedhetnek, ha a baleset-biztonságilag fontos berendezések működnek, és személy szerint felel értük az, aki javítja őket – jelentette ki Antal Mihály.

Bár a Határ úti metróállomásnál történtek nem írhatók a műszaki állapot számlájára, rövidesen mégis kezdeni kell valamit a metrókocsikkal, hiszen a kelet–nyugati vonalon „szolgálók” már hárommillió kilométernél is többet futottak, s az észak–déli vonal szerelvényei is aggastyánoknak számítanak. A kelet–nyugati vonal felújítására a napokban negyvenhárommilliárd forintot szavazott meg a közgyűlés, ősz környékén elkezdik a pályáztatást. Terveik szerint négy év alatt felújítják a szerkezethez tartozó biztonsági berendezéseket, a pályát, a szellőzőrendszert, újraszigetelik a szerkezetet és felújítják a teljes járműállományt, azaz a vonal 130-140 kocsiját és mozgássérülteket szállító liftet szerelnek fel az állomásokon – emelte ki lapunknak Vajda Pál főpolgármester-helyettes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.