Vádjavaslat Bárándyné ellen

Lezárult a nyomozás az igazságügy-miniszter volt felesége, Bárándy Péterné által két éve okozott halálos közúti baleset ügyében – értesült lapunk. A Fővárosi Főügyészség dönti el, hogy vádiratot készít, pótnyomozásra utasítja a rendőrséget, vagy megszünteti a büntetőeljárást. A balesetben egy huszonhat éves lány meghalt, hasonló korú vőlegénye maradandó sérüléseket szenvedett.

2003. 05. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárándy Péterné, az igazságügy-miniszter volt felesége 2001. december 10-én, száraz időben, megfelelő látási viszonyok közt, este fél hétkor a budapesti, I. kerületi Hegyalja úton haladt Honda CR-V kisterepjárójával az Erzsébet híd felé. Az ügyvédnő elvesztette uralmát a kocsija felett, és felszaladt a szemközti útszakaszt elválasztó járdaszigetre, áttért a menetirány szerinti bal oldalra és ott összeütközött a vele szemben haladó Fiat Brava autóval. Utóbbi a hatalmas ütközés miatt megpördült és nekivágódott a jobb szélen lévő szalagkorlátnak. A Fiatban egy jegyespár utazott: Visváder Erzsébet és Balogh László. A fiatal, akkor 26 éves lány a kórházba szállítás után meghalt, Balogh László pedig maradandó sérüléseivel 67 százalékos rokkant lett.
Az ügyvédnőt is súlyos sérülésekkel szállították kórházba, s mint védője, Gyuris Ágnes lapunknak elmondta: több műtétet hajtottak végre rajta. Hozzátette: az orvos- szakértői vélemény szerint csak később lehet azt megállapítani, hogy Bárándy Péterné sérülései maradandók lesznek-e vagy nem.
A nyomozást valóban befejezte a rendőrség, rendelkezésre állnak a BRFK és a védelem által kért igazságügyi műszaki szakértői vélemények, amelyek alapján az ügyészség eldönti, vádat emel-e ügyfele ellen – jelentette ki Gyuris Ágnes. Szerinte az utóbbi szakértői vélemény nem zárja ki, hogy a baleset műszaki okok miatt következett be. Az ügy elhúzódásáról a védő elmondta: nem egyedi esetről van szó, hanem általános jelenségről. Gyuris Ágnes praxisában nem ritkák a négy-öt éve nyomozati szakban lévő ügyek. Ráadásul – fogalmazott – a közúti balesetek vizsgálatába rendszerint több szakértőt is bevonnak, s ezek véleményére várni kell.
Lapunk úgy tudja: a halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsított Bárándy Péterné nem tett vallomást a rendőrségen, így majd legfeljebb a nyilvános bírósági tárgyaláson derülhet ki, hogy miért vesztette el uralmát kocsija felett. Bár a baleset után megjelent szűkszavú híradások a Honda defektjéről számoltak be, a BRFK által kirendelt műszaki szakértő ezt nem erősítette meg.
A szakértő azt rögzítette, hogy műszaki hiba semmiképp sem okozhatta a tragédiát. Mindkét kocsi műszakilag megfelelő állapotban volt. A defektet a szakértő nem a baleset előzményének, hanem következményének tudta be. Vagyis a Honda hirtelen balra tartó irányváltoztatása műszaki hibával nem hozható okozati összefüggésbe – derül ki a szakvéleményből.
A két kocsi sebességét is kiszámították: Bárándyné 72-78 km/óra sebességgel hajtott a városi úton, míg a fiatalok 45-50 km/órával haladtak. A Honda sebességének nem lett volna szerepe a balesetben, ha vezetője e sebességhez rendelhető vezetéstechnikával vezette volna – állapítja meg a műszaki szakértő. A szerencsétlenség következményeit súlyosbította, hogy egyik autóban sem használták a biztonsági övet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.