Bárándy Péterné, az igazságügy-miniszter volt felesége 2001. december 10-én, száraz időben, megfelelő látási viszonyok közt, este fél hétkor a budapesti, I. kerületi Hegyalja úton haladt Honda CR-V kisterepjárójával az Erzsébet híd felé. Az ügyvédnő elvesztette uralmát a kocsija felett, és felszaladt a szemközti útszakaszt elválasztó járdaszigetre, áttért a menetirány szerinti bal oldalra és ott összeütközött a vele szemben haladó Fiat Brava autóval. Utóbbi a hatalmas ütközés miatt megpördült és nekivágódott a jobb szélen lévő szalagkorlátnak. A Fiatban egy jegyespár utazott: Visváder Erzsébet és Balogh László. A fiatal, akkor 26 éves lány a kórházba szállítás után meghalt, Balogh László pedig maradandó sérüléseivel 67 százalékos rokkant lett.
Az ügyvédnőt is súlyos sérülésekkel szállították kórházba, s mint védője, Gyuris Ágnes lapunknak elmondta: több műtétet hajtottak végre rajta. Hozzátette: az orvos- szakértői vélemény szerint csak később lehet azt megállapítani, hogy Bárándy Péterné sérülései maradandók lesznek-e vagy nem.
A nyomozást valóban befejezte a rendőrség, rendelkezésre állnak a BRFK és a védelem által kért igazságügyi műszaki szakértői vélemények, amelyek alapján az ügyészség eldönti, vádat emel-e ügyfele ellen – jelentette ki Gyuris Ágnes. Szerinte az utóbbi szakértői vélemény nem zárja ki, hogy a baleset műszaki okok miatt következett be. Az ügy elhúzódásáról a védő elmondta: nem egyedi esetről van szó, hanem általános jelenségről. Gyuris Ágnes praxisában nem ritkák a négy-öt éve nyomozati szakban lévő ügyek. Ráadásul – fogalmazott – a közúti balesetek vizsgálatába rendszerint több szakértőt is bevonnak, s ezek véleményére várni kell.
Lapunk úgy tudja: a halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsított Bárándy Péterné nem tett vallomást a rendőrségen, így majd legfeljebb a nyilvános bírósági tárgyaláson derülhet ki, hogy miért vesztette el uralmát kocsija felett. Bár a baleset után megjelent szűkszavú híradások a Honda defektjéről számoltak be, a BRFK által kirendelt műszaki szakértő ezt nem erősítette meg.
A szakértő azt rögzítette, hogy műszaki hiba semmiképp sem okozhatta a tragédiát. Mindkét kocsi műszakilag megfelelő állapotban volt. A defektet a szakértő nem a baleset előzményének, hanem következményének tudta be. Vagyis a Honda hirtelen balra tartó irányváltoztatása műszaki hibával nem hozható okozati összefüggésbe – derül ki a szakvéleményből.
A két kocsi sebességét is kiszámították: Bárándyné 72-78 km/óra sebességgel hajtott a városi úton, míg a fiatalok 45-50 km/órával haladtak. A Honda sebességének nem lett volna szerepe a balesetben, ha vezetője e sebességhez rendelhető vezetéstechnikával vezette volna – állapítja meg a műszaki szakértő. A szerencsétlenség következményeit súlyosbította, hogy egyik autóban sem használták a biztonsági övet.
Menczer Tamás: Harc lesz! Mutassunk erőt! Segítsük Orbán Viktort! Töltsük ki a nemzeti konzultációt! - videó