Gyakolatilag semmi érdemi nem történt tegnap azon a találkozón, amelyen Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tárgyalt a MÁV Rt. és a reprezentatív vasutas-szakszervezetek képviselőivel a vasúttársaság „reformjáról”. Emlékezetes: a tervek szerint egy hónap múlva a kormánynak kellene döntenie a reformról, annak eddig ismert tervezete csupán négyezer kilométernyi vasútvonal sorsát és tízezer vasutas jövőjét teszi bizonytalanná. Simon Dezső, a tárgyalást kezdeményező Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke elmondta: a találkozón Csillag István mindössze arra tett ígéretet, hogy a szakszervezetek által tegnap ismertetett, reformmal kapcsolatos kifogásokat és aggodalmakat a gazdasági kabinet elé viszi, és annak állásfoglalásáról a közeljövőben tájékoztatja az érintetteket. Közlése szerint Csillag István tegnap úgy fogalmazott, hogy sem a kormány, sem a minisztérium, sem a MÁV Rt. nem kíván dönteni a mellékvonalak ügyében. Elhangzott, hogy Vésztő és Balassagyarmat térségében – regionális vasút címen – próbaképpen a helyi önkormányzatok kezelésébe bocsátanák a vasútvonalakat. A lapunk által megkeresett – nevük elhallgatását kérő – szakértők egyöntetűen úgy vélekedtek: a bizonytalan sorsú mellékvonalak önkormányzati kezelésbe való átadásával azok megszüntetésének és a vasutasok elbocsájtásának felelősségét ruházza át a kormány. Az önkormányzatok a pedagógusok bérét sem tudják kifizetni, ezért nehéz elképzelni, hogy mégis jutna arra forrás, amire sem a MÁV-nak, sem a kormánynak nincs pénze – fogalmaztak a szakértők.
J. D. Vance figyelmeztette Európát















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!