Bátaszéken ma felavatják a rég átadott utat

Ma adja át Csillag István közlekedési miniszter a 451-es számú főút Kiskunfélegyházát délről elkerülő, új szakaszát. Ennek megépítéséről az Orbán-kormány döntött, mintegy három tucat egyéb városelkerülőút-építő, illetve kapacitásbővítő beruházással együtt. Ez a harmincnyolc beruházás volt a gazdaságélénkítő Széchenyi Plusz terv egyik legfontosabb fejezete.

2003. 06. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 3,9 kilométeres kiskunfélegyházi elkerülő szakasz sokat javít egyrészt a Tiszántúlt az M5-ös autópályával és a régi 5-ös főúttal való összeköttetésen, másrészt megszabadítja Félegyháza központját a kelet–nyugati irányú átmenő forgalomtól. Az új szakasz nem egészen másfél milliárd forintba került. Ugyancsak ma avatja fel Kovács Ferenc útügyi helyettes államtitkár az 56-os főút bátaszéki átkelési szakaszának úgynevezett harmadik ütemét. A mintegy félmilliárd forintba került, 300 méteres útszakaszt egyébként már hónapokkal ezelőtt forgalomba helyezték, így a közlekedőknek semmilyen újdonsággal sem kell számolniuk.
A két ünnepélyes útavatóban az a közös, hogy mindkettőt az Orbán-kormány 2001. évi gazdaságélénkítő csomagja, a Széchenyi Plusz tartalmazza. Az összesen 38 városelkerülő, illetve kapacitásbővítő beruházás a magyar vidék számos akut közlekedési baját készült orvosolni, és az azóta elkészült beruházások vissza is igazolják a terv helyességét.

A Medgyessy-kormány csupán szavakban folytatta tovább a Széchenyi Pluszt. A most átadott utakon kívül tavaly befejeződött nyolc projekt, és idén is várható még néhány befejezése. Sok beruházást azonban ilyen-olyan okból lelassítottak, elegáns kifejezéssel módosították a határidőt.

Késedelmet szenved többek közt az M3-ast és a 3-as főutat összekötő mezőkövesdi elkerülő út befejezése, amelyből egyébként csak néhány száz méter hiányzik. Hasonlóan rosszul járt Hódmezővásárhely, amelynek az Algyő felőli ki- és bejárást megkönnyítő négysávosításról kell lemondania. Pápa, Sárvár és Zalaegerszeg is várni kényszerül még az elkerülő utakra.
Szembeötlő módon a „módosított határidők” ellenzéki irányítású településeket sújtanak. Kiskunfélegyházán, ahol ma Csillag István avat, SZDSZ-es a városvezető.

Megszűnt a félpályás útlezárás
Befejezték tegnap demonstrációjukat a közúti fuvarozók a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, mivel csak tegnap délig kaptak engedélyt a hatóságoktól. A megmozdulásra közvetlenül a gazdasági és közlekedési tárca rendelete miatt került sor, amely szerint a nehézgépjárművek felújítási munkák miatt nem vehetik igénybe az 5. számú főút egy szakaszát, és így a drága M5-ös autópályára kényszerültek. A demonstráció legfőbb célja az M5-ös díjainak jelentős csökkenése és a matrica mihamarabbi bevezetése volt. Dóczi József a fuvarozókat képviselő ügyvéd lapunknak elmondta: a lakosság támogatta a tüntetőket, az önkormányzatok is egyetértettek a fuvarozók céljaival. Ugyancsak nehezményezik az M5-ös díjakat azok az autósok, akik a korszerű sztráda helyett a párhuzamos főutakat használhatják. Katona Tamás, a MeH helyettes államtitkára fogadta tegnap a fuvarozók érdekképviseleteinek vezetőit, a megbeszélések lapzártánkkor még tartottak. (P. G. I.)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.