A 3,9 kilométeres kiskunfélegyházi elkerülő szakasz sokat javít egyrészt a Tiszántúlt az M5-ös autópályával és a régi 5-ös főúttal való összeköttetésen, másrészt megszabadítja Félegyháza központját a kelet–nyugati irányú átmenő forgalomtól. Az új szakasz nem egészen másfél milliárd forintba került. Ugyancsak ma avatja fel Kovács Ferenc útügyi helyettes államtitkár az 56-os főút bátaszéki átkelési szakaszának úgynevezett harmadik ütemét. A mintegy félmilliárd forintba került, 300 méteres útszakaszt egyébként már hónapokkal ezelőtt forgalomba helyezték, így a közlekedőknek semmilyen újdonsággal sem kell számolniuk.
A két ünnepélyes útavatóban az a közös, hogy mindkettőt az Orbán-kormány 2001. évi gazdaságélénkítő csomagja, a Széchenyi Plusz tartalmazza. Az összesen 38 városelkerülő, illetve kapacitásbővítő beruházás a magyar vidék számos akut közlekedési baját készült orvosolni, és az azóta elkészült beruházások vissza is igazolják a terv helyességét.
A Medgyessy-kormány csupán szavakban folytatta tovább a Széchenyi Pluszt. A most átadott utakon kívül tavaly befejeződött nyolc projekt, és idén is várható még néhány befejezése. Sok beruházást azonban ilyen-olyan okból lelassítottak, elegáns kifejezéssel módosították a határidőt.
Késedelmet szenved többek közt az M3-ast és a 3-as főutat összekötő mezőkövesdi elkerülő út befejezése, amelyből egyébként csak néhány száz méter hiányzik. Hasonlóan rosszul járt Hódmezővásárhely, amelynek az Algyő felőli ki- és bejárást megkönnyítő négysávosításról kell lemondania. Pápa, Sárvár és Zalaegerszeg is várni kényszerül még az elkerülő utakra.
Szembeötlő módon a „módosított határidők” ellenzéki irányítású településeket sújtanak. Kiskunfélegyházán, ahol ma Csillag István avat, SZDSZ-es a városvezető.
Megszűnt a félpályás útlezárás
Befejezték tegnap demonstrációjukat a közúti fuvarozók a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, mivel csak tegnap délig kaptak engedélyt a hatóságoktól. A megmozdulásra közvetlenül a gazdasági és közlekedési tárca rendelete miatt került sor, amely szerint a nehézgépjárművek felújítási munkák miatt nem vehetik igénybe az 5. számú főút egy szakaszát, és így a drága M5-ös autópályára kényszerültek. A demonstráció legfőbb célja az M5-ös díjainak jelentős csökkenése és a matrica mihamarabbi bevezetése volt. Dóczi József a fuvarozókat képviselő ügyvéd lapunknak elmondta: a lakosság támogatta a tüntetőket, az önkormányzatok is egyetértettek a fuvarozók céljaival. Ugyancsak nehezményezik az M5-ös díjakat azok az autósok, akik a korszerű sztráda helyett a párhuzamos főutakat használhatják. Katona Tamás, a MeH helyettes államtitkára fogadta tegnap a fuvarozók érdekképviseleteinek vezetőit, a megbeszélések lapzártánkkor még tartottak. (P. G. I.)
A tavasz 14 pillanata: Orbán Viktor második negyedéve képekben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!