Drágább a külföldi nyaralás?

Kutatás indul a Magyar Turizmus (MT) Rt. oktatási igazgatóságán arról, hogy valójában mennyibe kerül a magyar tengernél a nyaralás. Felmérik a szállodai, a kemping-, a büfé-, az éttermi és egyéb szolgáltatási árakat a Balatonnál és a környező, tengerparttal rendelkező országokban egyaránt – nyilatkozta lapunknak Rosta Sándor, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) elnöke.

Hunyor Erna
2003. 06. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek azért van rendkívüli jelentősége, mert – véleménye szerint – már rég nem igaz az, hogy a horvát, a görög vagy a török tengerpart olcsóbb lenne a Balatonnál. S nagyon fontos erre reklámkampányokban is felhívni a figyelmet – mondta Rosta Sándor.
Közölte: a legfontosabb az ár/érték arányának helyes megválasztása, s ha a kutatási adatok rendelkezésre állnak majd, reálisan összehasonlíthatóvá válnak a hazai és külföldi szállodai, kemping-, büfé-, éttermi és egyéb szolgáltatási árak.
A RIB elnöke aláhúzta: olyan kitörési pontokat kell keresni, amelylyel újra visszacsalogathatjuk a vendégeket, és hosszabb időre itt tarthatjuk a turistákat. Ilyen kitörési pont lehet a szolgáltatások körének bővítése, a minőségi szolgáltatások kialakítása, a vitorlásturizmus fejlesztése, a kulturált, virágos, tiszta környezet kialakításának ösztönzése, és minél több sétány, park és túraútvonal kialakítása. Továbbá kiemelt feladat a már meglévő kapacitások, szállodák korszerűsítése, új medencék, játszóterek kialakítása.
Rosta Sándor felhívta a figyelmet arra is, hogy szükséges a standardok gondosabb felkészítése a vendégek fogadására, az általános kultúra növelése, és olyan nagy rendezvények szervezése, amely nemcsak a hazai, hanem a külföldi vendégeket is a magyar tengerhez csalogatja. Ennek érdekében minden korábbinál gazdagabb és színvonalasabb szolgáltatásokkal várja a vendégeket az idei nyáron a Balaton régió. Ehhez a korábbi évek fejlesztései mellett nagyban segít, hogy a RIB 270 millió forintot biztosít a fejlesztések, rendezvények, marketingeszközök költségeinek támogatására. A különböző pályázatokon pedig többek között strandok, játszóterek, kilátók, túrautak, díszkutak kialakításához, felújításához lehet anyagi segítséget nyerni.
Szavai szerint ezért van nagy jelentősége a profi marketingmunkának, és annak, hogy a hagyományos piacok mellet új piacokat is megszerezzünk a régiek visszaszerzése mellett.
Az elnök úgy vélte: meg kell tanítani a magyarokat itthon üdülni. Ugyanis míg külföldön az az általános tendencia, hogy a hazai lakosság 70-80 százaléka otthon üdül, addig Magyarországon és ezen belül a Balatonnál mindössze 41 százalékos ez az arány. Azt kell elérnünk – fűzte hozzá –, hogy nálunk is 70 százalékos legyen a belföldön üdülők aránya.
Rosta Sándor elmondta, hogy az elmúlt évekhez képest jelentősen javult a balatoni közbiztonság, csökkent a gépkocsilopások száma és kiváló a vízminőség.
Végezetül hozzátette: lassan az utolsó szakaszába ér a régiót átfogó kerékpárút kialakítása. A munkák jelenlegi állása szerint a Balatonszepezd–Ábrahámhegy közötti szakasz kivételével június végére elkészül a tervezett hálózat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.