Sem Balassagyarmat, sem Vésztő vezetése nem kapott még hivatalos értesítést arról, hogy térségükben az önkormányzatokra bíznák a helyi vasút működtetését. Mint arról tegnap beszámoltunk: Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a vasutas-szakszervezetek vezetői előtt bejelentette, hogy sem a kormány, sem a minisztérium, sem a MÁV nem kíván dönteni a mintegy négyezer kilométernyi, bizonytalan sorsú mellékvonal ügyében. A miniszter közölte, hogy Vésztő és Balassagyarmat térségekben próbaképpen a helyi önkormányzatok kezelésére bocsátanák a vasútvonalakat és a tapasztalatok alapján maguk dönthetnének azok további sorsáról. Demos Iván, Balassagyarmat alpolgármestere, valamint Kaszai János Vésztő polgármestere lapunknak úgy fogalmaztak: bár a szándék ismeretes előttük, részletek híján még nem tudják, hogy milyen feladatokat és terheket róna rájuk az elképzelés. A városatyák abban biztosak, hogy állami támogatás nélkül nem tudják a vonalak üzemeltetését ellátni. – Ragaszkodunk ahhoz, hogy a Balassagyarmat–Hatvan–Budapest szakaszt semmiképpen ne szüntessék meg, mivel a fővárosi munka, illetve tanulási lehetőségek miatt nagyon sokan vállalják az ingázást – mondta Demos. Kaszai szerint is elfogadhatatlan, hogy a térségben érintett, mintegy kettőszáz kilométer hosszú – számos települést és hat várost érintő – szakaszt megszüntessék.
Szakértők szerint a bizonytalan sorsú mellékvonalak önkormányzati kezelésbe való átadásával, azok megszüntetésének és a vasutasok elbocsátásának felelősségét ruházza át a kormány a településekre. Udvari Lászlót, a társaság kormányzati kapcsolatért felelős miniszteri biztosát lapzártánkig nem értük el.
Littler saját magát is meglepte a botrányhős ellen, ilyet még ő sem látott















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!