Hármas után kettes

A Citroën alaposan kiaknázza a C3 padlólemezében rejlő lehetőségeket. A C3 és a Pluriel bemutatása után megérkezett a C2, amely rövidebb ugyan az előbbi modelleknél, de műszakilag rokon velük. A Citroën nem is rejti véka alá szándékait a C2-vel: a városi mini csupán négyüléses.

2003. 06. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a C2 összetéveszthetetlenül Citroën, kicsit mégis más, mint a francia gyár által az utóbbi években piacra dobott modellek. Míg például a C5, a C3 és a Pluriel kifejezetten nőies stílusú, hangsúlyozottan barátságos formatervű autók, addig a C2 igazi méregzsáknak tűnik. Ezt a benyomást keltik az egyelőre csak statikus bemutatón porondra állított modell mélyre húzott lökhárítói, az autó hosszához képest hatalmas tengelytávja és rövid túlnyúlásai, valamint az, hogy a C2-t csak háromajtós változatban tervezi értékesíteni a Citroën.
A karakteres városi törpe – nyilván nem véletlen, hogy a 2003-as genfi autókiállításon is az autó sportváltozatát láthatta először a nagyközönség – már kapható lesz a piaci bevezetéskor tüzesebb VTR-kivitelben is. Az utastérben a fiatalos motívumok dominálnak: a narancsos, a kék, a zöld és a szürke színvilág nemcsak az üléshuzatokon, hanem az utasteret belülről borító műanyag elemeken is viszszaköszön. A kissé átlátszó, szintén színes váltókar pedig egyedi dizájnötlet a kis C2-ben. A kívülről formás, belül pedig vidám kisautó tervezői azért a praktikus részletekről sem feledkeztek meg – nem is tehették, hiszen ezért fizetik őket. A harmadik ajtó két részre osztott, alsó része külön lehajtható, így egyrészt megkönnyíti a pakolást, másrészt akár rá is lehet ülni, ha az ember lábbelit szeretne váltani. A hátsó két ülés egymástól teljesen függetlenül mozgatható: előre-hátra tologathatók, ledönthetők és összehajthatók, akár egy jól sikerült kombiban. Ennek köszönhetően a C2 beltere igazán sokoldalú, hiszen akár három utassal a fedélzeten is nagy csomagot lehet szállítani.
A C2 a C3 műszaki fődarabjait örökölte, s bár tengelytávja rövidebb, a franciák a sikeres C3 utazási kényelmét és dinamikáját ígérik a C2-höz is. Az alapmotorként kínált 1,1 literes gép 61 lóerős, a várhatóan népszerűbb 1,4-es masina pedig 75. A legerősebb benzinessel már nyilván jóval a 2,5 milliós fájdalomhatár fölött lesz a C2 ára, komoly érdeklődésre tarthat számot viszont a dízel. A PSA-konszern ebben a műfajban amúgy is az élen van már évek óta, így nem csoda, ha az 1,4 literes – és a benzinessel majdnem egyező teljesítményű, ám sokkal nyomatékosabb és annál jelentős mértékben csekélyebb fogyasztású – HDI-erőforrás lesz várhatóan a C2 legharmonikusabb motorja.
Ami különösen naggyá teszi a miniautót, az a várhatóan bőséges felszereltség. A Citroën évek óta szinte hiánytalanul telepakolja autóit az aktív és a passzív biztonság kellékeivel, s ez a terv a C2-vel is. Nem hiányzik majd a szérialistáról az ABS, a menetstabilizáló elektronika, és a vészfékasszisztens sem. Az elektromos kormányszervo a motor fordulatszámától függően változtatja a rásegítés mértékét – azaz parkoláskor könnyen forgatható a volán, míg nagyobb tempónál a biztonság érdekében nehezebb. Műszaki érdekesség még a két nagyobb benzinmotorhoz kínált robotizált manuális sebességváltó, amely egy szerkezetben kínálja a kézi és az automatikus váltás lehetőségét.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.