Pártkampány a Duna-hídnál

Putsay Gábor
2003. 06. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Népünnepély volt szombaton a szekszárdi Duna-híd avatásán az SZDSZ Tolna megyei szervezeteinek ötlete nyomán. A hídavató előtti helyi esemény – ahová több mint tízezer embert vártak – 25 millió forintba került, ám ezt a költséget nem a szervezők vállalták, hanem a Magyar Hídépítő Konzorcium fővállalkozócégei fizetik a nyereségük terhére. A szekszárdi Duna-híd hivatalos átadása és forgalomba helyezése július 4-én lesz – az eseményen várhatóan részt vesz Medgyessy Péter miniszterelnök is. A kormányfői látogatás várható költsége hárommillió forint. Információink szerint a szombatra szervezett esemény egyik fő célja a kormány infrastruktúrafejlesztési programjának népszerűsítése. Ez is része az utóbbi napok eseményeinek, amikor is a gazdasági és közlekedési tárca elkerülő utakat helyezett forgalomba, többek között a megyében levő Bátaszéken. A kormány viszont azokat az infrastrukturális létesítményeket adja át sorra, amelyek építéséről még az Orbán-kabinet döntött, és a beruházások az előző ciklusban kezdődtek el. A szekszárdi Duna-híd, illetve a hozzá csatlakozó 19 kilométeres autóút 22 hónap alatt készült el, az építkezésről 2000-ben döntött az előző kormány. Szekszárd térségében a Duna-híd megépítése korábban is napirenden volt, ám nem hazai beruházásként, hanem külföldi tőkéből készült volna el, az áthaladásért pedig magas díjat szedtek volna az üzemeltetők. A koncessziót egy külföldi befektetőcsoport kapta meg, ám öt év elteltével megszűntek az építési, illetve üzemeltetési jogok.

„Tolna megye 75 éves álma valósult meg a szekszárdi Duna-híd elkészültével. Négy olyan esztendő volt hazánk életében, amikor valamennyien arról beszéltünk, hogy mit, hogyan lehet valóra váltani. Ebből az összefogásból, a közös akaratból születhetett meg e híd” – áll abban a közleményben, amit tegnap adott ki a Fidesz két képviselője, Fónagy János volt közlekedési miniszter és Koltai Tamás. A sors különös fintora – fogalmaztak –, hogy a hidat egy olyan ember avatja majd fel – rendes szabadsága miatt majd csak jövő pénteken –, aki mindent megtett annak érdekében, hogy lejárassa azokat, akik a létrejöttét segítették.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.