Nyáry Krisztián, a Sawyer munkatársa, Demszky Gábor főpolgármester volt sajtófőnöke elmondta: nem igaz az a Magyar Hírlapban megjelent információ, amely szerint félmilliárd forintba kerülnének a pr-munkák, hiszen nagyságrendekkel kisebb összegekről van szó. Cáfolta azt is, hogy biztos lenne cégének újbóli megbízása, mivel szerződésük idén december 31-én lejár, a beruházás ütemtervének elkészültéig pedig nem lehet lakossági fórumokat tartani, szórólapokat készíteni és információs táblákat felállítani az építkezés mentén.
*
Vajda Pál városüzemeltetésért felelős MSZP-s főpolgármester-helyettes szerint nyilvánvaló, hogy újra kell pályáztatni a metró PR- és kommunikációs tevékenységét. A politikus egyébként úgy véli, a projekt előkészítéséhez nem kell ilyen megbízást adni, a munkálatok megkezdésekor viszont szükséges lesz. Kifejtette: a 4-es metró ütemterve még az állam és a főváros az Európai Beruházási Bankkal és a lebonyolító BKV-val kötendő szerződései előtt véglegesül, ezek után, ősszel lehet kiírni az első tendereket a részmunkákra. Deák András, a Fővárosi Közgyűlés közbeszerzési bizottságának MKDSZ-es elnöke szintén úgy látja, hogy új tendert kell kiírni a kommunikációs feladatokra, hiszen Demszky Gábor volt kampánycégével határozott időre kötöttek szerződést, ami hamarosan lejár.
A DBR Metró Projekt Igazgatóságánál arról tájékoztatták lapunkat, hogy jogászokkal kell áttekinteni, meghosszabbítható-e a korábban leállított metróépítés PR-feladataira a Sawyer Miller Grouppal kötött megállapodás, vagy új pályázatot kell kiírni.
Információink szerint az ősszel kiírandó tenderek egy részét nem az egész metrószakaszra, vagyis nem a Kelenföld–Keleti pályaudvar vonalra írják ki, hanem két-három állomásra vonatkozóan, így az állomások szerkezeti kivitelezésével több céget is megbízhatnak, így élesebb lehet a versenyhelyzet. Úgy tudjuk, a legnagyobb időt a járműbeszerzés és a metrókocsik automatikus vonatvezetési rendszerének behozatala, illetve az ezekre kiírt pályázatok teszik ki, amelyek kritikussá tehetik a 2008. decemberi átadási határidőt is. Értesüléseink szerint a környezetvédelmi felügyelőség napokon belül kiadja a 4-es metró környezetvédelmi engedélyét, így már csak a vasúthatósági engedélyre kell várni. Ezek nélkül semmilyen szerződést nem lehet kötni a 4-es metróval kapcsolatban.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha