Százmilliós metrókampány?

Konfliktust okozhat a fővárosi MSZP–SZDSZ koalícióban, hogy meghosszabbítják-e vagy sem a Demszky Gábor kampányát több ízben is irányító, Bruck Gábor által vezetett Sawyer Miller Group Kft. szerződését a 4-es metró pr-munkáira. A cég még 1997-ben nyert el pályázat útján a földalatti marketing- és kommunikációs feladataira nyolcvanhétmillió forintot – amelyet a felszíni beruházások során még nem használtak fel teljes egészében.

2003. 06. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyáry Krisztián, a Sawyer munkatársa, Demszky Gábor főpolgármester volt sajtófőnöke elmondta: nem igaz az a Magyar Hírlapban megjelent információ, amely szerint félmilliárd forintba kerülnének a pr-munkák, hiszen nagyságrendekkel kisebb összegekről van szó. Cáfolta azt is, hogy biztos lenne cégének újbóli megbízása, mivel szerződésük idén december 31-én lejár, a beruházás ütemtervének elkészültéig pedig nem lehet lakossági fórumokat tartani, szórólapokat készíteni és információs táblákat felállítani az építkezés mentén.
*
Vajda Pál városüzemeltetésért felelős MSZP-s főpolgármester-helyettes szerint nyilvánvaló, hogy újra kell pályáztatni a metró PR- és kommunikációs tevékenységét. A politikus egyébként úgy véli, a projekt előkészítéséhez nem kell ilyen megbízást adni, a munkálatok megkezdésekor viszont szükséges lesz. Kifejtette: a 4-es metró ütemterve még az állam és a főváros az Európai Beruházási Bankkal és a lebonyolító BKV-val kötendő szerződései előtt véglegesül, ezek után, ősszel lehet kiírni az első tendereket a részmunkákra. Deák András, a Fővárosi Közgyűlés közbeszerzési bizottságának MKDSZ-es elnöke szintén úgy látja, hogy új tendert kell kiírni a kommunikációs feladatokra, hiszen Demszky Gábor volt kampánycégével határozott időre kötöttek szerződést, ami hamarosan lejár.

A DBR Metró Projekt Igazgatóságánál arról tájékoztatták lapunkat, hogy jogászokkal kell áttekinteni, meghosszabbítható-e a korábban leállított metróépítés PR-feladataira a Sawyer Miller Grouppal kötött megállapodás, vagy új pályázatot kell kiírni.
Információink szerint az ősszel kiírandó tenderek egy részét nem az egész metrószakaszra, vagyis nem a Kelenföld–Keleti pályaudvar vonalra írják ki, hanem két-három állomásra vonatkozóan, így az állomások szerkezeti kivitelezésével több céget is megbízhatnak, így élesebb lehet a versenyhelyzet. Úgy tudjuk, a legnagyobb időt a járműbeszerzés és a metrókocsik automatikus vonatvezetési rendszerének behozatala, illetve az ezekre kiírt pályázatok teszik ki, amelyek kritikussá tehetik a 2008. decemberi átadási határidőt is. Értesüléseink szerint a környezetvédelmi felügyelőség napokon belül kiadja a 4-es metró környezetvédelmi engedélyét, így már csak a vasúthatósági engedélyre kell várni. Ezek nélkül semmilyen szerződést nem lehet kötni a 4-es metróval kapcsolatban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.