Ebben az évben tovább kívánja növelni hazai eladásait a Suzuki Rt. A cég közlése szerint 36 000 új gépjármű eladásával számolnak Magyarországon, míg az exportértékesítés tekintetében 52 000-ben határozták meg az eladásra szánt járművek célmennyiségét.
Magyarországon döntően a legújabb típusra, az Ignisre alapozza leginkább ambícióit az esztergomi gyártó, ebből a típusból ugyanis 14 ezret kívánnak értékesíteni, míg a régebbi típusokból, a Swiftből 12 ezret, a Wagon R+ -ból pedig 10 ezret. Az idén piacra dobott legújabb fejlesztésű Ignisnek az exportértékesítésben is fontos szerepet szánnak, ugyanis a kiszállításra szánt 52 ezer gépjárműnek csaknem a felét adná az új típus. Az export vonatkozásában komoly próbatétel előtt áll a Magyar Suzuki Rt.: míg a múlt évben sikeresen javította a hazai piaci pozícióját 24,9 százalékos értékesítési növekedéssel, addig az exporteladások 12,4 százalékkal csökkentek.
A több mint hatvan százalékban magyar és európai beszállítókkal dolgozó esztergomi gyártó a jelenlegi világgazdasági krízishelyzet ellenére is tovább kívánja növelni kapacitását. A cég korábbi közlése szerint 2004-ig százezerre, 2005 végéig pedig kétszázezerre kívánja emelni termelését. Ezenkívül ugyanebben az évben kezdi meg a cég a Fiattal közösen fejlesztett kisterepjáró összeszerelését is az esztergomi csarnokaiban.
A Magyar Suzuki Rt. története dióhéjban
1991. április 24.: megalakul a Magyar Suzuki Rt. 1992: alapkőletétel Esztergomban. 1992. augusztus: beindul a próbaüzem. 1993: az újautó-eladások listáján átveszi a vezetést a Suzuki. 1994. április: beindul a hazai autók exportja. 2002. május: 14 milliárd forintos beruházást terveznek az esztergomi gyárban.
Amerikai katonákat ölt meg az Iszlám Állam egy fegyverese Szíriában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!