Terepjáró a mi autónk?

Kapacitásbővítés és új modellek bevezetése, összeszerelése – döntően így fogalmazható meg a Magyarországon a rendszerváltás után első ízben megjelenő autógyártó, a Magyar Suzuki Rt. közeljövője. Jövő évre száz-, 2005-re pedig kétszáz- ezerre kívánják növelni a termelést, miközben elkezdik a Fiattal közösen tervezett kisterepjáró összeszerelését is.

Hommer Tibor
2003. 06. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben az évben tovább kívánja növelni hazai eladásait a Suzuki Rt. A cég közlése szerint 36 000 új gépjármű eladásával számolnak Magyarországon, míg az exportértékesítés tekintetében 52 000-ben határozták meg az eladásra szánt járművek célmennyiségét.
Magyarországon döntően a legújabb típusra, az Ignisre alapozza leginkább ambícióit az esztergomi gyártó, ebből a típusból ugyanis 14 ezret kívánnak értékesíteni, míg a régebbi típusokból, a Swiftből 12 ezret, a Wagon R+ -ból pedig 10 ezret. Az idén piacra dobott legújabb fejlesztésű Ignisnek az exportértékesítésben is fontos szerepet szánnak, ugyanis a kiszállításra szánt 52 ezer gépjárműnek csaknem a felét adná az új típus. Az export vonatkozásában komoly próbatétel előtt áll a Magyar Suzuki Rt.: míg a múlt évben sikeresen javította a hazai piaci pozícióját 24,9 százalékos értékesítési növekedéssel, addig az exporteladások 12,4 százalékkal csökkentek.

A több mint hatvan százalékban magyar és európai beszállítókkal dolgozó esztergomi gyártó a jelenlegi világgazdasági krízishelyzet ellenére is tovább kívánja növelni kapacitását. A cég korábbi közlése szerint 2004-ig százezerre, 2005 végéig pedig kétszázezerre kívánja emelni termelését. Ezenkívül ugyanebben az évben kezdi meg a cég a Fiattal közösen fejlesztett kisterepjáró összeszerelését is az esztergomi csarnokaiban.

A Magyar Suzuki Rt. története dióhéjban
1991. április 24.: megalakul a Magyar Suzuki Rt. 1992: alapkőletétel Esztergomban. 1992. augusztus: beindul a próbaüzem. 1993: az újautó-eladások listáján átveszi a vezetést a Suzuki. 1994. április: beindul a hazai autók exportja. 2002. május: 14 milliárd forintos beruházást terveznek az esztergomi gyárban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.