A turisztikai tárca a marketingen spórol

Hunyor Erna
2003. 07. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem 2,5, hanem három százalékkal csökkenti a kormány takarékossági programja következtében a 19 milliárd forintos turisztikai célelőirányzat összegét a turisztikai államtitkárság – hangzott el egy tegnapi sajtóbeszélgetésen, amelyen részt vett Csillag István gazdasági, közlekedési és turisztikai miniszter, valamint Pál Béla idegenforgalomért felelős politikai államtitkár. A Magyar Nemzet kérdésére Pál Béla elmondta: az államtitkárság a Magyar Turizmus (MT) Rt. hétmilliárd forintos idei marketingkeretéből vonja el a mintegy 580 millió forintot. Úgy vélte, hogy a folyamatban lévő pályázatoktól már nem vonható el pénz, és a működési költségeket sem tudják kurtítani. Ugyanis ez utóbbi költségének csökkentése létszámleépítést vonna maga után. Emiatt inkább az első félévben felfüggesztett távol-keleti kampány költségeit csökkentették.
Lapunk azon kérdésére, fenntartja-e azt, hogy nem szükséges a turisztikai ágazat további állami támogatása, mert az képes eltartani önmagát, Csillag István azt a választ adta: ma is úgy gondolja, hogy akik vendéglátással foglalkoznak, azoknak abból meg kell tudniuk élni, ám azért, hogy a turistáknak legyen kedvük odamenni az adott szolgáltatóhoz, már indokolt támogatni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.