A Mercedes a legmegnyugtatóbb autó

A Mercedes-Benz szakemberei szerint a tartósan jó közérzet és kondíció elengedhetetlenül fontos a stresszmentes és biztonságos autóvezetéshez. A stuttgarti autógyár mérnökei ezért olyan rendszereket fejlesztenek ki járműveikhez, amelyek érezhetően tehermentesítik a vezetőt, sőt bizonyos esetekben javítják is kondícióját.

Napi Online
2003. 08. 21. 7:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jó kondíció ugyanis elengedhetetlen, hiszen a vezető így jobban tud összpontosítani a forgalomra és kíméli energiatartalékait annak érdekében, hogy biztonságosan és határozottan legyen képes cselekedni kritikus helyzetekben. Ebben az összefüggésben szoktak ún. kondícióbiztonságról beszélni a szakemberek. A kondícióbiztonság a Mercedes-Benz járműveinek egyik jellegzetes ismertetőjegye, hiszen egyetlen autógyár sem szentel akkora figyelmet a járműfejlesztés e területének, mint a Mercedes.

Ez magában foglalja a futómű beállítását, a hangszigetelést, a rugózási kényelmet, valamint az ülések és a klímarendszer kialakítását. Ugyancsak súlyponti terület az olyan, nagy hatékonyságú segédrendszerek fejlesztése, amelyek menet közben átvesznek bizonyos feladatokat, és ezáltal segítik a vezető munkáját, vagy a mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelően fokozzák a kényelmét. A Mercedes-Benz által kifejlesztett követésitávolság-tartó automatika, a hangvezérlés, a négyzónás automata klímaberendezés, vagy az aktív alakváltoztató ülés néhány példa azon kisegítő rendszerekre, amelyek tehermentesítik a vezetőt.

De mit is jelent ez a valóságban. A DaimlerChrysler felmérései szerint, amelyekben eddig közel 2.500 ember vett részt, a jelenlegi Mercedes-személygépkocsikban jóval kisebb igénybevételnek van kitéve a vezető, mint más márkák hasonló típusaiban. Az új S-osztályban például 25 százalékkal kisebb volt az izmok megfeszítettsége, mint az előző generációs modellben. A jelenlegi S-osztályt vezető személyek esetében két ugyancsak megbízható terhelési mutató, a pulzusszám és a bőr vezetőképessége is jóval alatta maradt az átlagos szintnek. Az E-osztályban pedig városi forgalomban akár tíz, autópályán pedig közel hét százalékkal volt alacsonyabb a vezető pulzusa, mint a kísérletben résztvevő más gyártmányok irányítása közben.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.