Tavaly a VW 4,98 autót értékesített és fordulatra a piacon az eladások és a nyereség első fél évi visszaesése után csak az év végével számítanak.
Berndt Pischetsrieder elnök arra számít, hogy a Golf 5-ös modell elődjénél több profitot hoz majd a vállalatnak, konkrét adatokat azonban nem említett. Az új modell maga is ösztönzője lehet a piacbővülésnek, hiszen a Golfok a VW forgalmának 15 százalékát teszik ki – mondta.
Az új kocsi alapmodelljének ára 15220 euró lesz, ugyanannyi mint az elődje ára volt és októberben kerül majd a kereskedelembe. Az új modell elülső részét agresszívebb, sportosabb külsőre tervezték és az „technikai-és látványújdonságokkal rendelkezik, de mégis Golf marad” – jellemezte a kocsit Pitschetsrieder, hozzátéve, hogy az új Golf-modell vásárlói a VW luxusautóinak (Phaeton) egyes technikai újdonságait is élvezhetik.
A Golf az elmúlt két évben mind Németországban, mind világméretekben piacot vesztett. 1998 első felében ( 340953 eladott kocsival) Németországban részesedése 9,1 százalék volt, 2003 első felében ( 102531 autóval) már csak 6,1 százalék. Európában 2001-ben ( 166549 kocsival) a piaci részesedése 3,6, 2003 első felében (166549 autóval) 2,8 százalékos volt.
A Golf 29 évvel ezelőtt történt beindítása óta e kocsitípusból 22,41 milliót értékesítettek.
Új repülőgép-hordozót épít Franciaország















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!