Hipermarketekben gondolkodik a Tesco

Első a hazai nagyáruházláncok között a Tesco, amit már meglévő egységei és azok állandóan növekvő száma is alátámaszt.

Nagy Ottó
2003. 08. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Piacvezető a Tesco a hazai hipermarketek között, amin nem lehet csodálkozni hiszen az áruházlánc 29 hiperegységgel (amelyek alapterülete 5000 és 15 000 négyzetméter között változik) rendelkezik, és még az idén további négy megnyitását tervezik. A Tesco Északnyugat-Magyarországon 22 darab „S” markettel (260–750 négyzetméter alapterület) és öt szupermarkettel is bír.
Az áruházlánc 1994 óta van jelen Magyarországon, és első hipermarketjét két évvel később, 1996-ban nyitotta meg a Pólus Centerben, amelyet a Fogarasi úti követett, mégis a két legnagyobb ilyen egység a budaörsi és a pesterzsébeti – közölte Danks Emese, a vállalat kommunikációs igazgatója.
A szakember elmondta, hetente körülbelül másfél millió ember fordul meg áruházaikban, amelyek mindegyikében 40-50 ezer féle árucikk található. Ezek között jelen vannak a saját márkás termékek is. A Tesco gazdaságos csoportba mintegy 550-féle termék tartozik. Rájuk az a jellemző, hogy ha a vevő a gazdaságos termékekkel azonos kiszerelésű és kategóriájú és olcsóbb terméket vásárol, akkor a cég kiegyenlíti számára a különbözetet. Erre azonban még egyszer sem került sor, mondta az igazgató.
A másik csoportba a Tesco márkás termékek tartoznak mintegy hatszáz „képviselővel”. E termékek az adott kategóriában a vezető márka minőségével bírnak, de átlag húsz százalékkal olcsóbbak. A minőséget negyedévente egy független minőségbiztosító társaság ellenőrzi mindkét termékcsaládnál. Saját márkáink azonban hamarosan bővülnek – mondta Danks Emese –, augusztus 21-től lesznek kaphatók áruházainkban a Tesco Fitt termékek, amelyek szerintünk nagyon hamar meghódítják az egészséges táplálkozás híveit. Az ide tartozó, egyelőre még csak valamivel több, mint ötven féle élelmiszer (tejtermékek, gyümölcslevek, húsok) közös jellemzője, hogy – jellegüktől függően – alacsony zsírtartalommal és kalóriaértékkel, illetve megemelt vitamintartalommal és ásványianyag-szinttel kerülnek a fogyasztókhoz.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.