Az elődjénél 4 centiméterrel hosszabb, kettővel szélesebb és négy centivel magasabb, harmadik generációs Astra tágas utasteret kínál. A műszaki megoldások közül érdemes kiemelni az Astra adaptív felfüggesztési rendszert, az IDSPlust (Interactive Driving System), amelyet folyamatos lengéscsillapító-szabályozás (Continuous Damping Control – CDC) egészít ki. Az opcionális IDSPlus rendszer egy különleges sportfunkciót is tartalmaz, amely egyetlen gomb megnyomására megváltoztatja az autó viselkedését. További technikai újdonságok az adaptív fényszóró rendszer (Adaptive Forward Lighting – AFL), amely ebben a kategóriában elsőként az Astrán mutatkozik be, az automatikus világításkapcsoló, amely sötétben bekapcsolja az autó fényeit és az Astra új Twinport benzines, illetve közös nyomócsöves dízelmotorjai.
Hogy mennyire figyelt az Opel a részletekre, azt a nagy hátsó lámpa kialakítása is jelzi, amelynél most először használták a szórt fényt kibocsátó, úgynevezett „áttetsző” (translucent) technológiát. Az ívelt tetővonal, a rövid első és hátsó túlnyúlások és a széles nyomtáv sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöz az új Astrának. A sportosságot pedig tovább lehet fokozni a 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, amely most először lesz az Opel gyári kínálatában.
Az új, ötajtós Astra 2004 tavaszán kerül piacra, ezt követi később a Caravan, illetve a sportos háromajtós. Eleinte öt benzines és három turbódízel motor alkotja a motorpalettát, 1,4 literestől 2 literesig, 80-tól 200 lóerőig terjedő teljesítménnyel. (VG)
Amerikai blokád alatt maradnak a venezuelai olajszállító hajók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!