Match: kétszázegy szupermarket a cél

Összesen 145 boltja van jelenleg Magyarországon a Csemege-Match Kereskedelmi Rt.-nek, a szintén a részvénytársasághoz tartozó Profi Rt.-nek pedig 68 üzlete. A két részvénytársasághoz összesen négy áruházlánc tartozik.

Nagy Ottó
2003. 08. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyon népszerűek Magyarországon a volt Csemege üzletei, amelyeket két évvel ezelőtt Match és Smatch boltokká alakítottak át. A Match-koncepció kidolgozásakor a legfontosabb szempont az volt, hogy a vásárlók egy helyen, kényelmes környezetben, színvonalas kiszolgálás mellett és közel a legolcsóbb áron szerezhessék be az általuk kedvelt termékeket.
A hipermarketek a nagyvárosok elővárosaira koncentrálnak, ezzel szemben a Csemege forgalmának körülbelül felét a városközpontokban található Match és Smatch üzletekkel éri el. A cég ezért igyekszik fejleszteni a közeli bevásárlást lehetővé tévő üzleteit.
A Csemege-Match Kereskedelmi Rt. vezérigazgatója, Vincent Roussel elmondta, a Proverán keresztül – ami a Match, a Profi és a Cora üzletlánc közös beszerzési központja – a magyar piacnak hozzávetőlegesen 12 százalékát birtokolják. A vezérigazgató úgy gondolja, hogy 10-15 százalékos piaci részesedéssel kell rendelkezniük ahhoz, hogy azt mondhassák, jelenlétük reprezentatív a magyar piacon. Ez az aktív jelenlét minden bizonnyal érezhető lesz a továbbiakban is, hiszen a Cora Szolnokon nyit egy új üzletet, és a Profi is hat egységet nyit ebben az évben. Ezt tovább erősíti majd, hogy 2003 év végéig a Smatch szupermarketeket, azt követően pedig az összes Profi diszkontot Match üzletté alakítjuk át. A projekt befejezése 2004 végére várható, amikor a Match hálózat 201 szupermarketből áll majd – tette hozzá a vezérigazgató.
A bolthálózatok a Profi név alatt futó saját márkás termékekkel is rendelkeznek, amelyek a forgalom körülbelül 30 százalékát teszik ki a Profi boltokban. E cikkeket azonban a Smatch és Match üzleteinkben is meg lehet vásárolni, ahol a forgalom körülbelül nyolc százalékát adják. A Cora hipermarketek polcain szintén megtalálhatóak a Profi saját márkás cikkei. E termékek forgalma stabilnak, illetve enyhén növekvőnek mondható – tájékoztatta lapunkat Sztanka-Tóth Magdalena, a vállalat külső kapcsolatok igazgatója.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.