Helyére illesztették az utolsó kőtömböt a világörökség részeként számon tartott mostari öreg híd újjáépítői – jelentette a HINA horvát hírügynökségre hivatkozva az MTI. A műemléket 1993. november 9-én, a horvát– bosnyák összetűzések idején rombolta le a horvát tüzérség. A híd tervezői gondosan ügyeltek arra, hogy a legapróbb részletekig hűek maradjanak a régi építészeti megoldásokhoz és arra, hogy tökéletesen eredeti formájában adják vissza a létesítményt. Az utolsó kőtömb pénteki beillesztése után a régi híd és a mellette levő bástya teljes újjáépítése az év végéig tart. Hamdija Jahic mostari polgármester kijelentette: a híd a 2004 júniusára tervezett ünnepélyes átadásától újra az együttélés és az egységes Mostar jelképe lesz.
A világhírű hidat Mimar Hadjrudin török birodalmi építész tervei alapján 1566-ban kezdték el építeni, s kilenc éven át tartott a munka. A mű húsz méter magasban egyetlen merész ívvel kötötte össze az alatta hömpölygő Neretva két partját.
A híd pontos rekonstrukciójához magyar erőfeszítések is hozzájárultak. Emlékezetes: a folyamba zuhant hídelemek kiemelésében nagy része volt a Boszniában szolgáló magyar műszaki alakulatnak is. A búvárok 1997-ben ötnapi felderítőmunka után hozhatták partra az első követ a külön e célra készített úszódaru segítségével. A feladat megoldása bravúros teljesítményt igényelt, magas vízállás mellett, erős sodrásban, aknákat kerülgetve kellett dolgozniuk az alig néhány Celsius-fokos Neretvában. A hét magyar búvár 560 órát töltött a vízben. Végül 163 darabot sikerült összegyűjteniük a hídszerkezetből, s 53 köbméternyi követ emeltek ki. Ezek nagy segítséget nyújtottak ahhoz, hogy a tervezők és az építők az eredeti műalkotás tökéletes mását alkothassák meg.
A svédek botrányt kiáltanak a Győr ellen, kiakadtak a magyar „karriergyilkosra”
