Turizmusfejlesztés Villányban

Nagy Ottó
2003. 08. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Capella. Így hívják Bock József legújabb, forgalomban egyelőre még nem kapható borát, amelyről csak annyit, hogy Brüszszelben ezüst-, Párizsban aranyérmes lett. A cuveé hatvan százalékban cabernet franc-ból, maradék részt pedig cabernet sauvignonból készül, ami elsőre egyszerű receptnek tűnik, de ezt az egyszerűséget a bor kóstolása azonnal meghazudtolja és tudatja: sokkal több van benne.
A Bock-pincészetben építkezés folyik, mert tudják, hogy náluk, Villányban hosszú távon nagyon fontos a turizmus fejlesztése. – Hogy a turisták folyamatosan jöjjenek, az infrastruktúrát is állandóan fejleszteni kell. Itt most mindenki próbálkozik, hogy a szoba és a bor mellé valami pluszt nyújtson – ismertette a „helyi viszonyokat” Béni Gábor, Bock József veje, aki a családi vállalkozás egyik vezetője. – Ezért szeretnénk itt meghonosítani a konferenciaturizmust is, és szeretnénk a borbarátoknak pluszszolgáltatásokat nyújtani. Azért szeretnénk a már meglévő villányi borturizmust tovább fejleszteni, mert a statisztikák szerint a legtöbb vendég csak egy éjszakát tölt a városban. Viszont ha ezt a számot csak kettőre vagy háromra sikerülne feltornásznunk, nemcsak nekünk, hanem a helybelieknek is, akkor ez a tevékenységünk sokkal gazdaságosabb és természetesen kifizetődőbb is lenne – mondta Béni Gábor. – Harkány közelsége jót tesz – folytatta –, de plusz programlehetőségek is kellenek, mivel most csak a hétvégeken kétszereződik meg a város létszáma. Ezért most azon dolgozunk, hogy a hétköznapokat is programokkal töltsük meg. Példaként megemlítette, hogy az Októberfeszt idejére náluk 2-3 évre előre foglaltak a szobák.
Családi vállalkozásukról Béni Gábor elmondta: – Tavaly alakult az addigi egyéni vállalkozásból kft.-vé. Borainkat három nagy kereskedőcégnek értékesítjük, és azok 90–95 százalékban itthon találnak gazdára. Gyakran elhangzik, hogy gond van a fehérborok értékesítésével, lévén Villány igazi vörösboros vidék. Ezt azonban mi nem tapasztaljuk, mert az összes fehérborunk és rosénk elfogyott. Most már november 11-ét, Szent Márton napját várjuk – fűzte hozzá –, amelynek az előestéjén bemutatjuk az idei kékoportóból készült bort, ami nevét is a szentről kapta. Az új bor korlátozott darabszámban készül, és csak december végéig kapható.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.