Elfogadhatatlan mértékű az európai uniós (EU) pénzek felhasználása, ennek aránya többnyire 20–60 százalékos – jelentette ki tegnap a zalai fővárosban Boros Imre. A tavalyi száznapos osztogatás nyomán keletkező pénzügyi űrt részben azzal stoppolták be, hogy forrásokat vontak el az uniós programok társfinanszírozásából, főként az ISPA-programból, ezzel magyarázható annak 11 százalékos teljesítése. A zalai vonatkozású programok kapcsán elmondta: súlyos késésben van a szlovén–magyar vasút továbbépítése. Csupán a Zalalövő–Zalacséb szakasz tenderének értékelése folyik, a Zalaegerszegig tartó további két szakasz tenderkiírását pedig 2002 decemberére ígérte a gazdasági miniszter. A Zalalövő– Ukk közötti vasútvonal teljes felújítása a MÁV legnagyobb beruházása, a hatvanmilliárd forintos projekt felét az EU ISPA programjából finanszírozzák vissza nem térítendő támogatásként. A legnagyobb fejlesztéseket Zalalövő és Zalaegerszeg között végzik, ahol részben új nyomvonalon építik meg a vasúti pályát. Ezt követően az V. számú európai vasúti folyosó ezen szakaszán súlykorlátozás nélkül, 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
Boros Imre az MTI-nek beszámolt arról is: a két éve elfogadott, háromszáz zalai–vasi önkormányzatot érintő, nyolcmilliárd forintos regionális hulladékkezelő beruházás – amely az ISPA programmal valósul meg – megfelelő ütemben halad.
Kigyulladt egy társasház, ki kellett menekíteni a lakókat + fotók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!