Jövő héten kiderülhet, melyik biztosítási konzorcium nyeri meg a tanulók biztosítására kiírt pályázatot. Pontosabban szeptember 15-e az a nap, amikor a másodszor kiírt tenderen eredményt hirdetnek, hiszen az elsőn nem született döntés. Ismeretes, hogy a pénzügyi tárca az egyik konzorcium ajánlatát azért nem tartotta elfogadhatónak, mert a fedezethez képest sokallották az árat, míg a másik nem felelt meg az elvárásoknak. Az ajánlat el nem fogadásával ugyanakkor tovább csúszott a kormány által beígért diákbiztosítás bevezetésének időpontja. Igaz, ígéretek hangzottak el, hogy az visszamenőlegesen szeptember elsejétől érvényes lesz. A társaságok ezek szerint már ma is viselik a kockázatot, miközben jogaikat, kötelességeiket és bevételeiket nem ismerik.
Ez a gyakorlat a biztosítási piacon eddig ismeretlen volt, s még ma is kérdéses, hogy ezt elfogadják-e a társaságok. A konzorciumi forma lényege ez esetben, hogy a társaságok közösen viselik majd a kockázatokat és a leendő kárkifizetéseket, s megosztoznak a díjbevételen. Az egyik konzorciumban a „nagy halak” voltak: az AXA, az ÁB-Aegon, az Allianz Hungária, a Generali, és az OTP-Garancia. A másikban a Magyar Posta Biztosító Rt., az Európa és a Signal.
Molnár László, a Generali-Providencia Biztosító Rt. egészségügyi és betegbiztosítási osztályának vezetője lapunknak elmondta: minél később fogadja el ajánlatukat a tárca, annál nehezebben lesznek teljesíthetők az elvárások. Ajánlatuk nem számolt csúszással. Ez a kijelentés viszont azt is jelentheti, hogy a konzorcium által a szolgáltatásért kívánatosnak tartott összeg akár emelkedhet is.
Az állam által elképzelt biztosítás közel kétmillió 18 év alatti gyermeket és fiatalkorút érint. Az éves díj gyermekenként közel háromszáz forint, ami azt jelenti, hogy ez a költségvetésnek akár hatszázmilliós pluszkiadást is jelenthet. Úgy tudjuk azonban, hogy az ajánlatban nem számoltak enynyivel, s a konzorcium 600 milliónál kevesebb, háromszázmilliónál viszont nagyobb összeget jelölt meg. A biztosítóknak éves szinten 40-50 ezer ilyen típusú káreseménnyel kell kalkulálniuk.
Új repülőgép-hordozót épít Franciaország















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!