Több mint egy esztendeig tartó tárgyalások előzték meg a 784 millió eurós üzlet megkötését Európa második és negyedik legnagyobb légitársasága között. A cégek igazgatótanácsai hétfőn adták végső áldásukat az egyesülésre, amely az első határokon átívelő megállapodás vezető európai légitársaságok között. A végső megállapodás szerint az Air France tizenegy saját részvényt és tíz Air France-warrantot (letéti igazolást) kínál minden tíz KLM-részvényért. Három warrant – másfél év múlva – jogot biztosít két Air France-részvény megvételére húszeurós áron. Az üzlet a KLM-et 784 millió euróra értékelte, ami negyven százalék prémiumot jelent a szeptember 29-i záróárhoz képest.
A KLM jelenlegi részvényesei az új társaság 19 százalékát birtokolják majd, míg a francia állam 54 százalékos tulajdonrésze 44 százalékra csökken; az Air France részvényeseinek tulajdoni aránya továbbra is 37 százalék marad. Az Air France– KLM egyesüléshez csatlakozni kíván az olasz Alitalia is, a tárgyalások hamarosan megkezdődnek – jelentette az MTI. Jean-Cyril Spientta, az Air France elnöke elmondta: az ágazatban nagy szükség van az egyesülésekre, az első európai légi közlekedési csoport létrejötte mérföldkő a repülésben.
A világ mindkét legnagyobb légi közlekedési vállalatcsoportja amerikai: az American Airlines és a Delta Airlines. A most megkötött megállapodás modellként szolgálhat a gazdasági lassulás és a fapados légitársaságok egyre növekvő versenye miatt nagy problémákkal szembesülő hagyományos légi közlekedési vállalatok számára. Egyre több kormány ismeri fel az egyesülés szükségességét.
A fúzió révén a KLM is a SkyTeam szövetség tagjává válik, amelynek vezetői az Air France és a Delta Airlines. A kapcsolódás valószínűleg érinti majd a KLM amerikai partnereit, a Northwestet és a Continentalt is. Így a SkyTeam nagyobbá válhat, mint a British Airways és az American Airlines által vezetett Oneworld; de jelentősen csökken a különbség a SkyTeam és a jelenlegi éllovas, a Lufthansa és a United Airlines által vezetett Star Alliance között is.
A fúzió a Malév Rt. jövőjét is befolyásolhatja, mivel a nemzeti légitársaság jelenleg a KLM kereskedelmi partnere. A Malév már régóta készülődik egy szövetségi rendszerhez csatlakozni, eddig azonban saját gazdasági helyzete akadályozta, másrészt a globális környezet sem volt megfelelő.

Rendhagyó árverés – melltartók és bugyik milliós tételben a NAV kínálatában