Létrejött Európa legnagyobb légicége

Az Air France és a KLM bejelentette: megállapodtak abban, hogy a francia légitársaság felvásárolja holland versenytársát – létrehozva ezzel a világ harmadik legnagyobb légi közlekedési vállalatcsoportját.

Hírösszefoglaló
2003. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint egy esztendeig tartó tárgyalások előzték meg a 784 millió eurós üzlet megkötését Európa második és negyedik legnagyobb légitársasága között. A cégek igazgatótanácsai hétfőn adták végső áldásukat az egyesülésre, amely az első határokon átívelő megállapodás vezető európai légitársaságok között. A végső megállapodás szerint az Air France tizenegy saját részvényt és tíz Air France-warrantot (letéti igazolást) kínál minden tíz KLM-részvényért. Három warrant – másfél év múlva – jogot biztosít két Air France-részvény megvételére húszeurós áron. Az üzlet a KLM-et 784 millió euróra értékelte, ami negyven százalék prémiumot jelent a szeptember 29-i záróárhoz képest.
A KLM jelenlegi részvényesei az új társaság 19 százalékát birtokolják majd, míg a francia állam 54 százalékos tulajdonrésze 44 százalékra csökken; az Air France részvényeseinek tulajdoni aránya továbbra is 37 százalék marad. Az Air France– KLM egyesüléshez csatlakozni kíván az olasz Alitalia is, a tárgyalások hamarosan megkezdődnek – jelentette az MTI. Jean-Cyril Spientta, az Air France elnöke elmondta: az ágazatban nagy szükség van az egyesülésekre, az első európai légi közlekedési csoport létrejötte mérföldkő a repülésben.
A világ mindkét legnagyobb légi közlekedési vállalatcsoportja amerikai: az American Airlines és a Delta Airlines. A most megkötött megállapodás modellként szolgálhat a gazdasági lassulás és a fapados légitársaságok egyre növekvő versenye miatt nagy problémákkal szembesülő hagyományos légi közlekedési vállalatok számára. Egyre több kormány ismeri fel az egyesülés szükségességét.
A fúzió révén a KLM is a SkyTeam szövetség tagjává válik, amelynek vezetői az Air France és a Delta Airlines. A kapcsolódás valószínűleg érinti majd a KLM amerikai partnereit, a Northwestet és a Continentalt is. Így a SkyTeam nagyobbá válhat, mint a British Airways és az American Airlines által vezetett Oneworld; de jelentősen csökken a különbség a SkyTeam és a jelenlegi éllovas, a Lufthansa és a United Airlines által vezetett Star Alliance között is.
A fúzió a Malév Rt. jövőjét is befolyásolhatja, mivel a nemzeti légitársaság jelenleg a KLM kereskedelmi partnere. A Malév már régóta készülődik egy szövetségi rendszerhez csatlakozni, eddig azonban saját gazdasági helyzete akadályozta, másrészt a globális környezet sem volt megfelelő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.