Negyedmilliárdos üzlet

Egy június 19-i közgyűlési döntés nyomán 120 millió forintért vásárolt meg egy közismert hirdetőújságot a pécsi önkormányzat. Az ellenzék által „kampánylapnak” nevezett médium ellen tiltakozók sorában megjelent a helyi, legnagyobb példányszámú napilap, az Új Dunántúli Napló is.

Derek András
2003. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Címoldalon közölt, igen éles hangú írás jelent meg az Új Dunántúli Naplóban (ÚDN), amely szerint több olvasó is felháborodva kérte a szerkesztőséget, nézzenek utána, mennyibe kerül a „Toller-féle öndicsőítő reklámkiadvány” az adófizetőknek. Az önkormányzat 120 millióért vásárolta meg a Pécsi Extrát, plusz fenntartási támogatás címén évente 42 milliót költ még az újságra. Az elkövetkező három évben ez csaknem negyedmilliárd forint. A júniusi közgyűlésre készült, egyébként Toller László polgármester (MSZP) által benyújtott írásos előterjesztés szerint a Pécsi Extra első öt havi, adózás előtti eredménye alig haladja meg a hárommillió forintot, tehát maximum hatmillió adózás előtti nyereséggel lehet számolni a lapnál. Az ÚDN cikkírója közli: „A Toller-féle városvezetés 120 millióért vette a 6 milliót termelő kiadványt, tehát nagyjából húszévnyi nyereség összegét adta érte, s a következő három évben még egyszer ennyit, összesen 246 milliót költ rá.”
De Blasio Antonio, a Fidesz pécsi elnöke szerint „ez a pénz nem- csak kétezer rászoruló gyermek folyamatos ingyenes étkeztetését vagy 1400 pécsi nyugdíjas három-évi gázszámláját fedezné”, hanem sok egyéb mellett szükség lenne rá a városi úthálózat, illetve az egészségügyi és oktatási intézmények felújításánál, valamint a szociális ellátásban.
Az MSZP pécsi frakcióvezetője, Bókay Endre a Magyar Nemzetnek elmondta: nem Toller László személyes döntése, hanem a párt és a koalíciós partnerek (SZDSZ, Civil Koalíció) együttes megegyezése alapján vásárolták meg a Pécsi Extrát.
– Négy éve folyamatosan többoldalas hirdetőfelületet vásárolt az önkormányzat az újságban, ahol havonta megjelent a város híreivel. A megnövekedett lakossági igények miatt azonban az említett 120 milliónál jóval többe kerülne, ha továbbra is csak vásárolnánk a felületet – mondta a frakcióvezető, aki szerint nem kampányújságról, hanem az önkormányzat, a város híreit, programjait, kulturális, gazdasági és sporteseményeit megjelenítő médiumról van szó. Bókay hangsúlyozta: a számítások szerint három év alatt önfenntartóvá tud válni az Extra, sőt a hirdetések révén a befektetett milliók is visszajönnek majd a városi kasszába.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.