Röviden

MTI
2003. 09. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Módosultak a pályázati határidők
Szeptember 30-ról november 15-re módosult a Smart Hungary beruházásösztönzési program pályázatainak benyújtási határideje – közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium internetes honlapján. A tárca tájékoztatása szerint a módosítás a versenyképes beruházások, a regionális vállalati központok kialakításának és a korszerű menedzsmentrendszerek támogatására kiírt pályázatokat érinti. A közlés szerint a pályázati felhívások egyéb pontjai változatlanok. (MTI)

Új raktárbázis a BILK-en
Üzembe helyezték az első raktár-logisztikai létesítményeket
Közép-Európa legnagyobb, épülőfélben levő közúti-vasúti kombinált árufuvarozási csomópontjában a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK). A működtetésre megalakult két társaság, a BILK Logisztikai Rt. a Waberer’s csoport, a BILK Kombiterminál Rt. pedig a MÁV Rt. többségi tulajdonában van. Tegnap felavatták a BILK Logisztikai Rt. 16 ezer négyzetméteren levő raktár-logisztikai létesítményeit és irodaépületeit. (P. G. I.)

Tizenöt pályázó a Petromra
Tizenöt pályázó jelezte részvételi szándékát a román Petrom olajvállalat 33,4 százalékos pakettjének privatizációján. Közülük a nyertes a Petrom 51 százalékának megszerzésére kap lehetőséget részvénykibocsátás révén. A privatizációs bizottság ma tekinti át a szándéknyilatkozatokat, s majd ismerteti a szűkített listát. Előzetes ajánlatot november 10-ig kell majd benyújtani, a privatizációt 2004 márciusára zárják le. (MTI)

Megmentik a varsói Daewoot
A dél-koreai Daewoo egyik lengyelországi érdekeltsége, a varsói Daewoo–FSO autógyár részvényesi közgyűlése tegnap úgy határozott, hogy a cég új részvények kibocsátásával 2,25 milliárd zlotys tőkeemelést hajt végre. A döntés az egyik fő feltétele volt a csőd szélén álló és zlotymilliárdokkal eladósodott varsói üzem megmentésének. A dél-koreai anyacég 2000 novemberében jelentett csődöt. A dél-koreai cég jelentős részét a General Motors vette meg, de a lengyel érdekeltségekre nem volt szüksége. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.