A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közleményben kifogásolja a használati díj megfizetését, hiszen a határon való várakozásért nem a fuvarozó vállalkozó tehető felelőssé, ráadásul a terminál használatával a várakozási idő sem csökken. Szerintük a lépéssel egy gazdasági társaságot privilegizált helyzetbe hoznak, ami kifogásolható.
Állásfoglalásuk szerint ha a határátlépéssel összefüggő vám- és okmánykezelések lebonyolítása, a közlekedésbiztonság javítása és a környezetszennyezés csökkentése csak a terminál használatával érhető el, úgy az azzal kapcsolatos napi nettó 4,8 eurós díjat nem a fuvarozóknak, hanem az autópályát üzemeltetőnek kellene megfizetnie. Kifogásolják, hogy a terminál üzemeltetésével kapcsolatos feltételek végső kialakításánál nem kérték ki az érdekképviseletek előzetes véleményét, szakmai javaslatait, bár ezt ők korábban kifejezetten kérték.
A két érdekképviselet levélben fordult Tímár Józsefhez, az Állami Autópálya-kezelő Rt. vezérigazgatójához, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közúti közlekedési főosztályához és a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága határügyi és ügyeleti főosztályához, s javaslataik figyelembevételével kérik azok állásfoglalását.
Dornfeld László: Hatalmas siker a digitális polgári körök országjárása















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!