Budapest-kampány Európában

A Budapest–Közép-Duna-vidék régióban található múzeumok száma meghaladja a kilencvenet. Emellett a helytörténeti gyűjtemények, tájházak, falumúzeumok emlékei színesítik a régió kiállítási palettáját. Idén elindult az első Budapestet népszerűsítő reklámkampány a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Magyar Turizmus Rt. szervezésében.

Hunyor Erna
2003. 10. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest–Közép-Duna-vidék régió magában foglalja Budapestet 23 kerületével, Pest megyét 184 településével. Hozzá tartozik nyolc település Komárom-Esztergom megyéből, illetve 13 Nógrád megyéből. Az e régió területén élő lakosság létszáma megközelíti a hárommilliót, és bár az ország területének csak 7,4 százalékát teszi ki, a magyar lakosság 28 százaléka itt él.
A régió földrajzi fekvéséből és történelmi szerepéből adódóan a Római Birodalom korából származó kulturális emlékekkel és az ezeréves magyar államiság során létrehozott, az európai kultúrtörténet egyes korszakainak tárgyi és szellemi értékeivel egyaránt rendelkezik. A legfontosabb vonzerőt a világ minden táján ismert budai Vár és Duna-part – amely 1987-ben elnyerte az UNESCO Kulturális Világörökség címet, és ezzel nemzetközi szintű védelmet kapott – jelenti.
A régióban számos kiemelkedő kulturális eseményt rendeznek, elmondható, hogy Budapest a fesztiválok városa. A Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Nyári Opera- és Balettfesztivál, a Zsidó Nyári Fesztivál, a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál csak egy kis ízelítő a város kulturális kínálatából. A múzeumok száma a régióban meghaladja a kilencvenet. Nemzetközi érdeklődésre is számot tartó gyűjteménnyel a budapesti Iparművészeti Múzeum, a Szépművészeti Múzeum, a Nemzeti Múzeum, a Műcsarnok, a Nemzeti Galéria, a Ludwig Múzeum, valamint a szentendrei Kovács Margit Múzeum és a szintén Szentendrén található skanzen rendelkezik.
Ám hiába mindez, ha a turisták mit sem tudnak ezekről. Ezért – és általában a vendégszám emeléséért – idén elindult az első Budapestet népszerűsítő reklámkampány a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és az Magyar Turizmus Rt. szervezésében. A kétszázmillió forint értékben megjelenő hirdetésekkel a két turisztikai marketingszervezet hat európai ország piacán kíván kiemelt hangsúlyt fektetni a főváros hírnevének erősítésére.
A hat kiemelt ország: Franciaország, Németország, Olaszország, valamint három skandináv állam: Svéd- és Finnország, illetve Dánia. A két szervezet által közösen kialakított kampány célja, hogy a világot jellemző általános recesszióban a továbbiakban megakadályozza a budapesti turizmus viszszaesését, s élénkítse a beutazó turizmust, elsősorban a közelebb fekvő országokból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.