A Budapest–Közép-Duna-vidék régió magában foglalja Budapestet 23 kerületével, Pest megyét 184 településével. Hozzá tartozik nyolc település Komárom-Esztergom megyéből, illetve 13 Nógrád megyéből. Az e régió területén élő lakosság létszáma megközelíti a hárommilliót, és bár az ország területének csak 7,4 százalékát teszi ki, a magyar lakosság 28 százaléka itt él.
A régió földrajzi fekvéséből és történelmi szerepéből adódóan a Római Birodalom korából származó kulturális emlékekkel és az ezeréves magyar államiság során létrehozott, az európai kultúrtörténet egyes korszakainak tárgyi és szellemi értékeivel egyaránt rendelkezik. A legfontosabb vonzerőt a világ minden táján ismert budai Vár és Duna-part – amely 1987-ben elnyerte az UNESCO Kulturális Világörökség címet, és ezzel nemzetközi szintű védelmet kapott – jelenti.
A régióban számos kiemelkedő kulturális eseményt rendeznek, elmondható, hogy Budapest a fesztiválok városa. A Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Nyári Opera- és Balettfesztivál, a Zsidó Nyári Fesztivál, a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál csak egy kis ízelítő a város kulturális kínálatából. A múzeumok száma a régióban meghaladja a kilencvenet. Nemzetközi érdeklődésre is számot tartó gyűjteménnyel a budapesti Iparművészeti Múzeum, a Szépművészeti Múzeum, a Nemzeti Múzeum, a Műcsarnok, a Nemzeti Galéria, a Ludwig Múzeum, valamint a szentendrei Kovács Margit Múzeum és a szintén Szentendrén található skanzen rendelkezik.
Ám hiába mindez, ha a turisták mit sem tudnak ezekről. Ezért – és általában a vendégszám emeléséért – idén elindult az első Budapestet népszerűsítő reklámkampány a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és az Magyar Turizmus Rt. szervezésében. A kétszázmillió forint értékben megjelenő hirdetésekkel a két turisztikai marketingszervezet hat európai ország piacán kíván kiemelt hangsúlyt fektetni a főváros hírnevének erősítésére.
A hat kiemelt ország: Franciaország, Németország, Olaszország, valamint három skandináv állam: Svéd- és Finnország, illetve Dánia. A két szervezet által közösen kialakított kampány célja, hogy a világot jellemző általános recesszióban a továbbiakban megakadályozza a budapesti turizmus viszszaesését, s élénkítse a beutazó turizmust, elsősorban a közelebb fekvő országokból.

Ezt kell tudni a román elnökválasztás esélyeséről