Csatlakozás után vége a „szürkeimportnak”

Az európai uniós csatlakozással hatályba lépő, a gépkocsikat terhelő regisztrációs díj miatt arra lehet számítani, hogy megszűnik a gépjárművek szürke importja - mondta Horváth Zoltán, a használt gépkocsik kereskedelemével foglalkozó Weltauto megbízott igazgatója.

MNO
2003. 10. 13. 5:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Zoltán úgy vélekedett, a fogyasztási adó helyébe lépő, a hengerűrtartalom és a motor korszerűsége alapján meghatározott regisztrációs díj hatására a kisautók ára várhatóan kismértékben emelkedni, a nagyoké csökkenni fog.

A márkaigazgató pénteken Budapesten sajtótájékoztatót tartott abból az alkalomból, hogy a gépjárműimportőr Porsche Hungaria három évvel ezelőtt alapította meg használtautó-kereskedelemmel foglalkozó üzletágát, így a Weltauto lett a PoHu hetedik „márkája”.

A Weltauto programot azt követően indította el importőrén keresztül a Volkswagen konszern Magyarországon, hogy Ausztriában jól bevált a használtautó-értékesítés e formája. Ausztriában az eladott használt autók 80 százaléka a Weltauto-n keresztül talál új vevőre.

A Belügyminisztérium adatai szerint Magyarországon évente mintegy 500 ezer használt autó cserél gazdát. A Weltauto-programba ebből 18-30 ezer kerülhet be évente, becslések szerint ennyi felel meg a Porsche Hungaria által megszabott feltételeknek.

A Weltauto partnerek bármilyen márkájú, Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsit bevehetnek a programba, amely nem öregebb 6 évesnél és nem futott többet 120 ezer kilométernél. A Weltauto az értékesített autóhoz műszaki és mobilitásgaranciát, finanszírozási lehetőséget, biztosítást nyújt, esetenként régi autót beszámít.

Horváth Zoltán hangoztatta: a garancia nem drágítja az autók árát, ugyanakkor a vevő magasabb szintű szolgáltatást kap, mint az importőri háttérrel nem rendelkező kereskedőknél.

A Weltauto üzletág 2003-ban várhatóan mintegy 1.500 használt autót értékesít, az idén szeptember végéig 938 gépkocsi kelt el. Tavaly egész évben 936-ot adtak el, jövőre pedig 2.500-at terveznek. Horváth Zoltán elmondta: az eladások 30 százaléka már olymódon jön létre, hogy a vevő az interneten tájékozódik a Weltauto-kínálatról.

Országszerte 20 kereskedő vesz részt a Weltauto programban, közülük 8 Budapesten. A Porsche Hungaria a minőségi követelményeknek megfelelő kereskedőknek biztosítja a know-how-t, részt vállal az értékesítők képzésében.

FigyelőNet, MTI-Eco

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.