Csillag István nemet mondott Siófok kérésére

2003. 10. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági tárca a nyár derekán két, speciális videokamerával felszerelt mérőkocsival, nyolc ponton, 28 500 jármű mozgását rögzítve mérette az üdülőváros forgalmát, és erre alapozva állapította meg: nem állja meg a helyét a siófokiak elviselhetetlen forgalomnövekedésre vonatkozó panasza. A városon áthaladó gépjárművek rendszámleolvasását végző és rögzítő szerkezet adatrögzítésének videós bemutatása után Csillag István megerősítette azt, ami a tárca sajtóközleményéből is kiolvasható: nem lesz díjmentes az M7-es Siófokot elkerülő 12 kilométeres szakasza.
Siófok polgármestere, Balázs Árpád nem vonta kétségbe a közlekedési tárca által kirendelt mérőkocsi forgalomszámlálási adatait, de újságírói kérdésekre válaszolva közölte: nem mindegy, hogy hol és mikor történik a forgalomszámlálás. Az üdülőváros nyári adatai mást mutatnak, mint a közlekedési minisztériumé: a siófoki önkormányzat által megbízott cég mérései szerint 40-50 százalékos forgalomnövekedést eredményezett az M7-es sztráda pályadíjasítása.
Novemberre a gazdasági tárca intézkedési tervet ígér Siófok gondjainak orvoslására, ám addigra az üdülőváros is előáll alternatív javaslataival. Bizonyosra vehető: az érvek csatájából újfent a gazdasági tárca kerül ki győztesen, az üdülőváros pedig jövőre is szenvedni fog a településen áthaladó járművek forgalmától – állítja a polgármester. Vélhetőleg jobban, mint az idén, merthogy a város e hét elején átadott déli kapuján, a négysávosra szélesített 65-ösön – amely többek közt a 6-os főút felől a Dél-Dunántúlt köti majd össze az M7-essel – sok olyan autó közlekedik, amelynek vezetője, hogy megspórolja a matricadíjat, nem hajt fel az autópályára, hanem a régi 7-esen, azaz Siófokon át halad majd Budapest vagy Nagykanizsa felé.
*
Az autópályák építéséhez szükséges előkészületi munkálatok gyorsítását sürgeti a Budapest–Plocse 5/C közlekedési folyosó magyar– horvát szakaszán Pécs és Eszék önkormányzata. A két város képviselői szerdán Eszéken tartott ülésüket követően közös nyilatkozatban fogalmazták meg, hogy a korridor megépítése mindkét ország és mindkét város alapvető érdeke, így sürgetik országaik kormányait a pálya nyomvonalához közeli ipari zónák létesítése, a nemzetközi kapcsolatok erősítése céljából.
Úgy vélték: a korridor egyaránt szolgálja a közlekedés fejlesztését, az árucsere, a tudomány, a technológia, a turizmus, valamint a kétoldalú kapcsolatok fejlődését.
A két város agglomerációjába tartozó térség külgazdaságának égető szüksége van egy újabb tengeri kijáratra a mediterrán, továbbá a távol-keleti kapcsolatok fejlesztéséhez, a versenyképesség megtartásához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.