Internetezők kontra Vodafone

Közérdekű keresetet nyújtott be a Vodafone Rt. ellen az internetezők érdekeit védő Netfelhasználók Érdekvédelmi Társasága (Netért egyesület), mivel szerintük a GPRS-alapú internetszolgáltatásra előfizetők szerződési feltételeinek egyoldalú módosíthatósága tisztességtelen. Jelenleg magánszemélyek és további civil szervezetek bevonásával terjeszti ki a Netért a felperesi oldalt.

Csont Szandra
2003. 10. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Netért egyesület annak a megállapítását kérte a bíróságtól, hogy a Vodafone azon szerződés feltételeit, amelyben korlátlan, átalánydíjas GPRS-szolgáltatást ígért ügyfeleinek, nem lett volna szabad módosítania úgy, hogy a hűségszerződést aláíró ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás a kétéves időtartamon belül megváltozzon.
A Fővárosi Bíróság Gazdasági Kollégiuma előtt a perfelvételi tárgyalás már lezajlott, a per december elején folytatódik – nyilatkozta lapunknak Németh Attila, az egyesület vezetője. Az egyesület nehezményezi, hogy a Vodafone a GPRS-szolgáltatás egyéves árgaranciájának lejártakor jelentős áremeléssel és adatforgalmi korlátozással változtatott a szolgáltatáson, ami körülbelül húszezer, a hűségnyilatkozatot aláíró előfizetőt érint. Az árak a többszörösükre emelkedtek: egy gigabyte letöltése a korábbi 3150 Ft helyett 13 000 Ft-ba kerül.
Magyar György, a Netért jogi képviselője közölte, hogy a szerződés egyoldalú módosításának ez a lehetősége erőfölényes és tisztességtelen. Az ügyvéd szerint a per akár precedensértékű is lehet, mivel több multinacionális, távközlési cég szerződésében szerepel ez a „tisztességtelen szerződési kikötés”. Az ügyvéd elmondta, közérdekű keresetet nyújtottak be, ami azt jelenti, hogy a bírósági döntést nyilvánosságra kell hozni.
Pál Beáta, a Vodafone szóvivője szerint az adatforgalmi korlátozás bevezetésére azért volt szükség, mivel a forgalom jelentősen megterhelte a GPRS-hálózatot. A terhelt hálózat negatív hatását több felhasználó szóvá tette. A szóvivő elmondása szerint az adatforgalmi korlátozás bevezetése után a minőségi reklamációk is csökkentek. Pál Beáta azt is firtatta, hogy perképes-e egyáltalán az egyesület, képviselheti-e az ügyfeleket a perben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.