Ismét a kicsikben bízik a Fiat

Hosszú idő óta kínlódik az olasz autóipar: az utóbbi időben leginkább elbocsátásokról és csökkenő eladásokról szóló híreket lehet hallani a Fiat konszernnel kapcsolatban. A nemzeti identitás egy darabjaként elkönyvelt autógyártást ugyanakkor nem adják könnyen az olaszok: lehet, hogy több évtized után ezúttal is a kiskocsik hozzák el a felemelkedést.

2003. 10. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aggasztó statisztikák látnak napvilágot az utóbbi időben a Fiat konszernnel kapcsolatban: a cégcsoport fokozatosan veszít piaci részesedéséből, és egyre több dolgozótól kényszerül megválni. A tavaly megkezdett átszervezés következtében máris több mint nyolcezer dolgozót bocsátottak el, s bár a a szebb napokat látott vállalatcsoport igyekezett egyeztetni az alkalmazottak érdek-képviseleti szervezeteivel, folyamatos konfrontációk – és sztrájkok – közepette hajtják végre a tervet.
Ahhoz, hogy a Fiat konszern tényleg olasz kézben maradhasson, haladéktalanul át kell szervezni az értékesítési hálózatot, erősíteni kell a marketingmunkát, és lenne bőven teendő a vállalati kultúra fejlesztése terén is.
Ami végképp vitathatatlan: a modellpalettán is végre kell hajtani a szükséges módosításokat.
A jelek szerint az utóbb említett feladatnak újult erővel igyekszik megfelelni az olasz autógyár, és pont a korábbi sikereket is megalapozó kiskocsik szegmensében: bemutatták ugyanis a több mint két évtizedes gyártás után leváltott Panda utódját. A névválasztás nem bizonyult éppen túl szerencsésnek, hiszen a Genfi Autószalonon felvezetett Gingo név miatt – ami kísértetiesen hasonlít a Twingo márkanévre – a Renault azonnal élénk tiltakozásba kezdett, sőt pert is kilátásba helyezett. (Más kérdés, hogy ezzel vélhetőleg egy iszonyatos marketingbaklövéstől mentette meg konkurensét.)
Az új Panda első ránézésre jóval kevésbé spártai, mint nagy sikereket megélt elődje: a legszembetűnőbb változás, hogy az autó ötajtós, és formája is kevésbé forradalmi az őshöz viszonyítva. Az alacsony padlós, ám annál magasabb karosszéria – a kategóriához képest – tágas belső teret sejtet, és láthatóan mindenben megfelel a mai kiskategóriás autókkal szemben támasztott elvárásoknak. A belső tér is többlépcsőnyi ugrást jelent az elődhöz viszonyítva: az ajtókat ízléses – és teljes – burkolat fedi, a sebességváltó kart pedig a középkonzolon helyezték el.
Az új Panda néhány héten belül Magyarországon is kapható lesz: egyelőre kétfajta benzinmotorral árulják majd. A kisebbik erőforrás 54 lóerős, 1,1 literes, a nagyobbik pedig 1200 köbcentis lökettérfogattal hatvan lóerőt teljesít.
Az új Panda ára több mint figyelemreméltó: az alapmodell már 1,890 millió forintért elvihető, ami a kiskocsit mindenképp vonzóvá teszi.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.