Domokos Lászlótól, a bizottság fideszes elnökétől megtudtuk, a polgári kormány egyik utolsó döntéseként, 2002 elején – a Széchenyi-tervben – 300 millió forinttal támogatta a beruházást, ehhez a szintén polgári vezetésű megyei területfejlesztési tanács 100 milliót tett hozzá, a fennmaradó hasonló összeget a megyei önkormányzat állta. A beruházást tavaly októberben kezdték el, és a munka eredményeként felújították a forgalmi épületet és kiszolgálólétesítményeit, illetve a repülőket irányító tornyot. Ezeket a munkákat olyan műszaki színvonallal végezték el, hogy a későbbi fejlesztések után is kiszolgálhassák a repülést.
– A békéscsabai repülőtér fejlesztése különösen fontos – hangsúlyozta Domokos László –, mert Békés megye távol fekszik a már kész autópályáktól. A beruházás eredményeként növekedhet a térség tőkevonzó képessége.
Füredi László, a Békés Airport Kft. ügyvezetője közölte, hogy a félmilliárdos beruházásnak eredetileg június végére kellett volna elkészülnie. Mivel időközben néhány módosítást kért és pluszigénnyel lépett fel a többségi tulajdonos, azaz a megyei önkormányzat, ezért a kivitelező csak egy hónappal később tudta befejezni a munkát. Ezeken a munkákon túl már félig kész az üzemanyag-kiszolgáló, az étterem, a szálloda és a kemping. A jelenlegi füves helyen szilárd burkolatú kifutópályát fognak építeni.

„Lepkefing” – Gulyás Gergely reagált Magyar Péter hangfelvételére