Luxus kétajtós a Nissantól

Már megszokhattuk a japán autókonstruktőröktől, hogy nem riadnak vissza az extrém megoldásoktól – ezúttal a Nissan mérnökei nem is próbáltak megfelelni az európai ízlésvilágnak, így különleges formájú és adottságú sportautót gyártottak. Az öreg kontinensen eddig csupán a Citroën volt az a cég, amelyik polgárpukkasztó, ék alakú autókat forgalmazott. Három korábbi Z generáció tulajdonságait örökölve a 350Z jellegzetes formai elemek egész sorát vonultatja fel, ami az elődök előtti tisztelgés kifejezése.

2003. 10. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Formavilága és menetdinamikai tulajdonságai azonban egyértelműen a XXI. századot idézik. Az R390 Le Mans versenygép és a Skyline GT–R versenyváltozatai segítségével a pályán megtanult lecke segített abban, hogy a 350Z kategóriavezető menettulajdonságokkal, irányíthatósággal és úttartással rendelkezzék. A 350Z motorja a világ egyik legjobb erőforrása, amely az amerikai vezető autósújságok egyike, a Ward’s Auto World Magazine által adományozott elismerés. A 3,5 literes V6-os a Nissan nagy elismerést arató VQ-sorozatából származik, amelyet a Ward’s – 1994-es bemutatkozása óta minden évben – a világ 10 legjobb motorja egyikeként jelölt meg. Mára évente több mint félmillió példány készül a VQ-motorokból Japánban, a Nissan iwaki üzemében, amelyet sokan a világ legkorszerűbb motorgyártó üzemeként tartanak számon. Erőteljes, első-középső elrendezésű, 3,5 literes, V6-os erőforrás hajtja a 350Z hátsó kerekeit egy rövid kapcsolási utakkal rendelkező, hatfokozatú sebességváltón keresztül, amely sűrű osztású fokozatokkal bír. A Nissan versenytapasztalatai eredményeképp könnyű, egyrészes, szénszálas kardántengelyt alkalmaztak. A motor 280 lóerős teljesítménye mellett a V6-os masszív, 363 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatékkal rendelkezik, a motor alacsony fordulatszám-tartományaiban is magas forgatónyomatékot biztosítva.
A felszereltségben a Nissan 350Z sem szégyenkezhet, az alapkivitelben az automatikus légkondicionáló berendezést, a Xenon fényszórókat és a fűthető külső tükröket egyaránt felfedezhetjük. A két kettős működésű első légzsák oldal- és függönylégzsákokkal egészül ki. A 350Z csúcsmodell Pack változata sebességtartó automatikával és fűthető, elektromos állítású, bőrrel kárpitozott ülésekkel bővíti mindezt. A 240 wattos felső kategóriás Bose hatlemezes audiorendszer egy 25 centiméteres mélynyomóval a vezetőülés mögött és az AutoPilot hangerő-szabályozással ugyancsak a felszereltségéhez tartozik. Az extra felszerelések választékában az egyéni Alezan Orange bőrkárpitozás és a Rays által készített, különösen könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek egyenként négy kilogrammot faragnak le az autó rugózatlan tömegéből – áll a Nissan sajtóközleményében.
A Nissan az autókiállítás alkalmával egy új terepjárót is bemutat, a Dunehawk (Dűnesólyom) elnevezésű SUV jelenleg még koncepció ugyan, de technikai megoldásait vélhetőleg a Terrano, Pathfinder és a Patrol modellekben láthatjuk újra a jövőben. A Dunehawk alapját az X-Trail képezi, míg motorját a 350Z-től kapja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.