Formavilága és menetdinamikai tulajdonságai azonban egyértelműen a XXI. századot idézik. Az R390 Le Mans versenygép és a Skyline GT–R versenyváltozatai segítségével a pályán megtanult lecke segített abban, hogy a 350Z kategóriavezető menettulajdonságokkal, irányíthatósággal és úttartással rendelkezzék. A 350Z motorja a világ egyik legjobb erőforrása, amely az amerikai vezető autósújságok egyike, a Ward’s Auto World Magazine által adományozott elismerés. A 3,5 literes V6-os a Nissan nagy elismerést arató VQ-sorozatából származik, amelyet a Ward’s – 1994-es bemutatkozása óta minden évben – a világ 10 legjobb motorja egyikeként jelölt meg. Mára évente több mint félmillió példány készül a VQ-motorokból Japánban, a Nissan iwaki üzemében, amelyet sokan a világ legkorszerűbb motorgyártó üzemeként tartanak számon. Erőteljes, első-középső elrendezésű, 3,5 literes, V6-os erőforrás hajtja a 350Z hátsó kerekeit egy rövid kapcsolási utakkal rendelkező, hatfokozatú sebességváltón keresztül, amely sűrű osztású fokozatokkal bír. A Nissan versenytapasztalatai eredményeképp könnyű, egyrészes, szénszálas kardántengelyt alkalmaztak. A motor 280 lóerős teljesítménye mellett a V6-os masszív, 363 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatékkal rendelkezik, a motor alacsony fordulatszám-tartományaiban is magas forgatónyomatékot biztosítva.
A felszereltségben a Nissan 350Z sem szégyenkezhet, az alapkivitelben az automatikus légkondicionáló berendezést, a Xenon fényszórókat és a fűthető külső tükröket egyaránt felfedezhetjük. A két kettős működésű első légzsák oldal- és függönylégzsákokkal egészül ki. A 350Z csúcsmodell Pack változata sebességtartó automatikával és fűthető, elektromos állítású, bőrrel kárpitozott ülésekkel bővíti mindezt. A 240 wattos felső kategóriás Bose hatlemezes audiorendszer egy 25 centiméteres mélynyomóval a vezetőülés mögött és az AutoPilot hangerő-szabályozással ugyancsak a felszereltségéhez tartozik. Az extra felszerelések választékában az egyéni Alezan Orange bőrkárpitozás és a Rays által készített, különösen könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek egyenként négy kilogrammot faragnak le az autó rugózatlan tömegéből – áll a Nissan sajtóközleményében.
A Nissan az autókiállítás alkalmával egy új terepjárót is bemutat, a Dunehawk (Dűnesólyom) elnevezésű SUV jelenleg még koncepció ugyan, de technikai megoldásait vélhetőleg a Terrano, Pathfinder és a Patrol modellekben láthatjuk újra a jövőben. A Dunehawk alapját az X-Trail képezi, míg motorját a 350Z-től kapja.

Megöltek egy nőt Budapesten