Stílszerűen egy vonatfülkében tárgyal és hozhat döntést szombaton a kormány a MÁV Rt. reformjáról. Bár a szakszervetek régóta követelték a döntést, annak tartalma várhatóan nem sok jóval kecsegteti a vasutasokat. Úgy tudjuk, hogy a kormány jövőre mégsem vállalja át a MÁV 67 milliárd forintos adósságát, legfeljebb újabb hiteleket adna a társaságnak. A tervek szerint a pályavasút finanszírozására – a ciklus végéig – 65 milliárd forinttal kevesebbet adnának, mint amennyit a vasúttársaság elengedhetetlenül szükségesnek tart.
Úgy tudjuk, hogy a korábban kiszivárgott, tizenegyezer főt érintő létszámleépítés kiadásait is a vasúttársasággal fizettetné meg a kormány, noha a munkaügyi tárca erre hajlandó lenne. Sőt a kormány a MÁV Rt. és a szakszervezetek közötti középtávú megállapodás szerinti bérfejlesztéshez sem kíván fedezetet adni. A lapunknak nyilatkozó szakszervezeti vezetők úgy fogalmaztak, hogy ha a kormánydöntés valóban az eddigi információknak megfelelően születik meg, veszélybe kerülhet a munkabéke.
Az érdekvédők szombatig legalább látni szeretnék a reformtervezetet, erre ugyanis még nem volt módjuk. A közlekedési tárcától lapunk nem kapott választ arra, hogy a szakszervezetek képviselői véleményezhetik-e a vasutasok ezreinek sorsát meghatározó dokumentumot

Orbán Viktor: Ukrajna pénzt és fegyvert, az európai adófizetők pedig a számlát kapnak Brüsszeltől