Megnyílt a Citroën új székháza

Munkatársainktól
2003. 10. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felavatta új magyarországi vezérképviseletét a Citroën Hungária kft. a Nagykőrösi úton, az Ecseri piac szomszédságában, ahol száz embernek adnak munkát. Az első saját tulajdonú márkakereskedés 2,8 milliárd forintba került: a székház felavatásán jelen volt Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója, aki először látogatott Magyarországra.
Jelenleg a Citroën piaci részesedése meghaladja az öt százalékot hazánkban, megközelítve ezzel az unióban – a francia piac kivételével – elért 6,5 százalékos értéket. Az egyre növekvő eladások miatt az Automobiles Citroën 2,8 milliárd forintos beruházással új székházat létesített Magyarországon. A Citroën Hungária kft. új létesítményében száz ember jut munkalehetőséghez, ezzel 1200-ra emelkedik a Citroën kizárólagos importőrénél dolgoó emberek száma. A vezérképviselet kiemelt céljának tekinti a szakemberek helyi képzését is, amihez új műszaki és kereskedelmi oktatóbázisával teremtenek megfelelő körülményeket a Citroënnél. A hatezer négyzetméter alapterületű székház mellett 1700 négyzetméteren alakították ki az autószalont, az új márkaszervizben – amely kétezer négyzetméter alapterületű – harminckét járművet tudnak fogadni. A beruházás részét képezte továbbá egy új szervizút, illetve egy körforgalmú csomópont, ezek 350 millió forintba kerültek.
Claude Satinet a székház felavatásakor úgy nyilatkozott, hogy a közép-európai régió, így a rendkívül dinamikusan fejlődő magyar piac stratégiai fontosságú a cégnek, és csatlakozó országként hamarosan az uniós államokkal azonos elvárásoknak kell megfelelni hazánkban is. A belépést felkészülten várja a magyarországi márkakereskedői hálózat, amelyet a Citroën Hungária az előző majd tíz évben szigorú követelmények szerint alakított ki. A közeljövőről az Automobiles Citroën vezérigazgatója elmondta, hogy 2004 novemberére minden szerződéses partnere megfelel majd az autóforgalmazás liberalizálására vonatkozó EU-rendeleteknek. A Citroën minőségi kritériumok alapján köt majd új szerződést márkakereskedőivel, amely megállapodás már olyan lesz, mint bármely uniós tagországban. Jelentős változásra a szervizek új szabályozása kapcsán kell számítani, hiszen ez a tevékenység szigorúan elkülönül az autóértékesítéstől 2004 novemberétől az unión belül.
A márkakereskedések területi kizárólagossága megszűnik, így a márkán belüli verseny is fokozódik, ami a szolgáltatás színvonalának emelkedését eredményezheti. A párizsi Citroën-központ 2000 tavaszán határozta el a Citroën Hungária kft.-vel közösen egy új telephely-beruházás megkezdését. A Citroën tavaly 10 580 gépjárművet értékesített Magyarországon, az idén pedig várhatóan 12 600 talál gazdára.
A Citroën a Budapesti Autószalonon bemutatja legújabb, háromajtós modelljét, a C2-est. A négy személynek kényelmes utazást lehetővé tevő gépkocsi a C3-as és a C3 Pluriel mellett a Citroën alsó kategóriás modellkínálatát egészíti ki. Két hátsó ülése előre-hátra csúsztatható, összecsukható, így a csomagtér befogadóképessége rugalmasan alakítható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.