Mario Monti, az EU versenybiztosa szerint a tervezett Air France–KLM-házasság ágazati szempontból „nem negatív”. A Le Monde-nak adott nyilatkozatában a biztos ismételten meggyőződését hangoztatta azzal kapcsolatban, hogy az európai légi iparban szükségszerű a konszolidáció.
Uniós vélemény szerint Európa a jelenlegi helyzetben nem képes ennyi légitársaságot „eltartani”, a nemzeti légitársaságokat belátható idő múlva három-négy nagy társaság váltja majd fel, elsősorban fúziók révén. Ennek figyelembe vételével nem lát semmi rosszat a KLM–Air France egyesülésben, amellyel a nagyságra első európai légitársaság jön létre. Az ügylet valószínűleg ezen a héten zárul.
Az új társaság évi 19,2 milliárd eurós forgalmával és 58,8 millió utassal a világ harmadik légitársasága lesz 226 járattal, 540 repülőgépes flottával és 106 ezer alkalmazottal.
Az Air France és az amerikai Delta mint mag körül létrejött SkyTeam nemzetközi légitársasági szövetség a KLM felvételével a Lufthansa és a United körül kialakult Star Alliance után a nagyságra második nemzetközi együttműködés lesz. A British Airways és az American Airlines által vezetett One World a harmadik helyre csúszik vissza.

Orbán Viktor: Ukrajna pénzt és fegyvert, az európai adófizetők pedig a számlát kapnak Brüsszeltől