Új Fornetti-üzem épült Kiskunfélegyházán

Kiskunfélegyházán átadták a Fornetti Kft. új üzemét, amellyel megkétszereződött a gyár kapacitása. A hazai franchise rendszert vezető vállalat nem csak itthon népszerű, és termékei nem csak Európa-szerte ismertek. Jelenleg Európában hat Fornetti-gyártóüzem működik, és 3700 sütőegység üzemel.

Nagy Ottó
2003. 10. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták szerdán a hazai franchise hálózatot uraló és azt tulajdonképpen meg is teremtő Fornetti Kft. új üzemét Kiskunfélegyházán. A 3600 négyzetméteres csarnok és a hozzá kapcsolódó 800 négyzetméteres raktárbázis másfél milliárdos önerős beruházás eredménye, amellyel a már meglévő telephely 6400 négyzetméterre bővült. A fejlesztés eredményeként a cég a jövőben az eddigi 15 termékfajta helyett 40-féle termék forgalmazását tervezi. A beruházás eredményeként a naponta 20 tonna árut kibocsátó kiskunfélegyházi gyár kapacitása megduplázódott. A fejlesztéseket úgy hajtották végre, hogy a vállalat ezen üzeme is jogosult legyen az európai uniós országokba szállításra.
Az 1997-ben családi vállalkozásként induló vállalat ma az átvevők számát tekintve a legnagyobb franchise rendszert működtető cég az országban. Jelenleg több mint 1700 vevőkapcsolata van, itthon a „sütési pontok” száma pedig meghaladja a kétezret. Az eltelt hat év alatt a Fornetti Kft. azonban nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is sikeresen bővítette és szakosította tevékenységi körét. A Fornetti-franchise 1999-ben megjelent Szlovákiában, Lengyelországban és Horvátországban, majd 2000 elejétől Csehországban, Romániában és Németországban, 2002-től Szerbiában, Litvániában, ez évtől pedig Ausztriában, Svájcban, Boszniában, Macedóniában, Kuvaitban, Cipruson és Nagy-Britanniában is jelen van.
A 2002. év végére és a 2003. év elejére a Fornetti havi belföldi átlageladása 750 tonna fölé emelkedett. Az exportpiac bővülését a vállalat főleg olyan országoktól várja, ahol a Fornetti-gyártó franchise alapanyaghiány miatt nem valósulhat meg, vagy ahol a gyártói árkülönbség miatt a termékeket a Fornetti magyar gyártóbázisáról kell biztosítani, azaz elsősorban az európai uniós piactól. A cég jelen van már Németország több áruházláncában, s teszteli az osztrák, az angol és a skandináv piacokat is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.