Újdonságok az autókiállításon

Több mint harmincezer négyzetméteren szerdán megnyílt az Automobil 2003 Budapesti Autószalon, amely immár 16. alkalommal teremt lehetőséget arra, hogy a szakemberek és az autóvásárlók áttekinthessék az idei év autóipari termékeit.

Magyar Nemzet
2003. 10. 16. 10:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar kiállítók mellett önállóan jelentkezik hét külföldi cég is.

A kiállítók arányát tekintve a legnagyobb tematikai csoport a személygépkocsiké (64,2 százalék), amit a haszongépjárművek (11 százalék), valamint a szakkiadványok (4,1 százalék) követnek.

Idén a megszokottól eltérően a kiállítók jelentős technikai újdonságokkal felszerelt, megépített tanulmányautókat is bemutatnak a nagyközönségnek. A kiállítók között a Suzuki és a Porsche Hungária csoport által forgalmazott járműveket nem találhattuk, viszont standon volt a Lotus, a Kia, a Mini, a Jaguar és a Hyundai is.

Várhatóan az egyik leglátogatottabb stand a BMW-é lesz, hiszen a bajor autógyártó elhozta Budapestre a 3-as alapjaira épített X3-as SUV-ot, valamint annak felfrissített nagytestvérét, az X5-öst és a legújabb csodát, a 6-ost. A 6-os modellek gyártását húsz éve hagyta abba a BMW, de az idén a 7-es sorozat sikerén felbuzdulva – egy legendás kupé új formával és technológiai újdonságokkal – szériagyártásba kezdtek. A BMW tulajdonában lévő Mini-gyár a Mini One D változatot mutatja be, amely dízelaggregátort kapott.

A Fiat az új Pandával és a Punto átdolgozott formájával próbálja megnyerni a közönséget és a vásárlók kegyeit. A Fiat pénzügyi problémákkal küzd ugyan, de sokan úgy vélik, hogy a Panda sikere sokat lendíthet az autógyártó konszernen.

A Kia – amit ugyan már megvett a másik legnagyobb dél-koreai autógyártó, a Hyundai – az Opirus modellel mutatkozik be az autószalonban. Az Opirus első látásra a Mercedes E Vagy C osztály jegyeit mutatja, főként az orrvonalat tekintve. A luxus, prémium kategóriába tartozó Opirust egy 3497 köbcentis V6-os motorral szerelték fel, amely 2002 lóerővel bír.

Az ötfokozatú automata váltóval szerelt limuzin 5500 fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát. Meglepő, hogy a Kia modelljében olyan kényelmi és biztonsági berendezések is alapáron szerepelnek, amelyek a nyugat-európai járművekbe még esetleg nem is rendelhetők.

Várhegyi István képriportja

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.