Az Immo–03 Ingatlanhasznosító Bt. nyerte meg a közelmúltban a zuglói Mogyoródi úton lévő tanpályára meghirdetett pályázatot – értesült lapunk. A tulajdonos fővárosi önkormányzat nyáron döntött a több mint tizenháromezer négyzetméteres ingatlan eladásáról, amelyhez a győztes 450 millió forintért jutott hozzá.
A több mint tizenöt gépjárművezető-képző iskola eddig közösen bérelte néhány százezer forintért az önkormányzattól a tizenöt éve épített gyakorlópályát. A fővárosban csak a Bécsi és a Mogyoródi úti pályát építették kifejezetten erre a célra, a többit utólag alakították át.
Évente húszezren szereznek Budapesten vezetői engedélyt, ebből minden negyedik tanulóvezető a Mogyoródi úton készül a vizsgákra. A főváros négy vizsgapályája közül ez volt a legjobban kiépített. Az oktatók attól tartanak, hogy a fennmaradó három pályán nagyobb lesz a zsúfoltság, a képzés időtartama nő, színvonala csökken, a jogosítvány pedig drágulhat. A döntés elleni tiltakozásul forgalomlassító demonstráció szervezését fontolgatják.
A pálya főbérlőjének, a 12. számú munkaközösségnek december 31-ig van érvényes bérleti szerződése. Buvári László, az iskola vezetője lapunknak elmondta: egyelőre nem találtak megfelelő tanpályát maguknak, mert azok vagy kicsik – mint például az Egressy úti MÁV-telep –, vagy megfizethetetlenül sokba kerülne a bérleti díj. – Ahelyett, hogy újabb pályákat építenének, és javítanák az oktatás feltételeit, azt is elherdálják, ami idáig jól működött – tette hozzá.
A tanpálya eladását előterjesztő Vajda Pál főpolgármester-helyettes lapunknak nem kívánt nyilatkozni az ügyről, és titkárságán keresztül azt üzente: forduljunk az illetékes ügyosztályhoz. Korábban a Népszabadságnak azt mondta, hogy a fővárosnak csupán kétszáz év alatt térülne meg, ha továbbra is évi kétmillió forintért adná bérbe az értékes ingatlant. Hozzátette: az Újpesten lévő, Berda József utcai – tudomása szerint kihasználatlan – tanpályára költözhetnének a Mogyoródi útról kiszoruló iskolák.
Ezzel szemben az iskolák kicsinek tartják a Magyar Autóklub újpesti telepét. Úgy tudjuk, a klub és az önkormányzat tárgyal a pálya esetleges bővítéséről.
Kardosné Ködmön Ildikó, a Főpolgármesteri Hivatal ingatlanhasznosítási alosztályának vezetője kijelentette: nem törvényi kötelezettsége a fővárosnak a járművezető-képzés feltételeinek megteremtése. Ennek ellenére próbáltak helyet találni az iskoláknak egy kevésbé frekventált helyen – eddig eredménytelenül. Hangsúlyozta: az önkormányzat költségvetése számol az ingatlan eladásából befolyó pénzzel. Tavaly 1,2 milliárd forint bevételük volt az ingatlaneladásokból – fűzte hozzá.
A tulajdonosi bizottságban a Fidesz is támogatta a tanpálya értékesítését. Wintermantel Zsolt, a szövetség frakcióvezető-helyettese ezt azzal indokolta, hogy a fővárosnak előnytelen volt a bérleti konstrukció, hiszen az autósiskolák csupán minimális díjat fizettek.
Halász László, a Fővárosi Közlekedési Felügyelet igazgatóhelyettese közölte: levélben kérték Vajda Pál főpolgármester-helyettest, hogy tartsák meg az ingatlant – sikertelenül. Úgy látszik, a szakmai érveknél erősebbek voltak a pénzügyi érde
***
Hárít a kormányszóvivő.
A szocialisták választási ígéretei közt szerepelt, hogy ingyenessé teszik a középiskolásoknak a jogosítvány megszerzését. A Mogyoródi úti tanpálya bezárása miatt elkeseredett gépjárműoktatók szerint azonkívül, hogy a kormány eddig nem váltotta be a hangzatos ígéretet, az említett pályabezárás miatt jövőre még drágulhat is a vezetői engedély megszerzése a fővárosban. Megkérdeztük Gál J. Zoltán kormányszóvivőt, mikor teljesülhet az ígéret, mire azt a választ kaptuk: ez egy fővárosi ügy, érdeklődjünk a Főpolgármesteri Hivatalban. (P. T.)
Lecsúszott a kifutóról egy repülőgép Ferihegyen