A Hyundai-gyár nyomában

A negyedik autógyárról maradt le az ország: a BMW, a Toyota és a PSA Peugeot–Citroën után ugyanis a Hyundai sem épít összeszerelő üzemet Tatabányán. Gál J. Zoltán kormányszóvivő szerint a kormány elment a kínálható kedvezmények határáig. Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője úgy vélte: felelőtlenség és dilettantizmus miatt szalasztották el a beruházást.

Kis Ferenc
2003. 11. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem Magyarországot választotta a dél-koreai Hyundai autógyár tervezett kelet-európai befektetése helyszínéül – ismerte el hivatalosan is rendkívüli tájékoztatón Gál J. Zoltán kormányszóvivő. Ismert: a sajtóban már egy nappal korábban kiszivárgott, hogy a Hyundai Motor 1,1 milliárd eurós beruházással létesítendő összeszerelő üzemére pályázó országok listája két tagra (Lengyelországra és Szlovákiára) szűkült. A gyárért ugyanakkor Tatabánya is versenybe szállt. A város már a negyedik autógyárról marad le: korábban nem épített itt üzemet a BMW, a Toyota és a PSA Peugeot–Citroën sem.
Gál J. elmondta: a magyar kormánynak a magyar vállalkozókkal, adófizetőkkel szemben van elszámolnivalója. – A Hyundaijal tárgyalva elmentek a határig – tette hozzá. Azt hangoztatta: további kedvezmények gazdaságilag ésszerűtlenné tették volna a beruházás befogadását. Gál J. újra kiemelte: a Suzuki viszont bővíti magyarországi gyártókapacitását.
A kormányszóvivő Medgyessy Péter távolmaradását a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségével tervezett találkozóról a költségvetési szavazás előrehozásával magyarázta. – Már megkezdődtek az egyeztetések egy januári megbeszélésről – állította. Jövőre a munka törvénykönyvének megújítását kezdeményezi majd a kormány, s megindulnak az egyeztetések a 38 órás munkahét 2005-ös bevezetéséről is – fejtette ki. Kérdésre válaszolva elmondta: idén nem lesz munkaszüneti nap december 24., de jövőre ez nincs kizárva.
Halász János a cinizmus és a komolytalanság élő példájának nevezte mindazt, amit a kormányszóvivő magyarázatként elmondott a Hyundai-beruházás elszalasztásáról. A Fidesz-frakció szóvivője hangsúlyozta: a Medgyessy-kabinet működése óta nem az első eset, hogy Magyarország kimarad egy-egy nagyszabású befektetésből, pedig az Orbán-kormány idején vonzó hely volt a külföldi tőke számára. Megjegyezte: Gál J. Zoltán téved, a kormánynak nemcsak a gazdasági élet szereplői és az adófizetők felé kell elszámolnia tevékenységével, hanem az Országgyűlésnek is. Az viszont igaz, hogy végül a választópolgárok kérik majd számon a felelőtlenség és dilettantizmus miatt elszalasztott, több ezer munkahely megteremtését szolgáló beruházásokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.