Frankfurtban mutatták be az új Opel Astrát, melyre az a feladat vár, hogy utolérje, sőt, újradefiniálja a piacon aktuálisan uralkodó divatot. Megjelenésében ügyesen ötvözi az annak idején a Speedsterrel bevezetett és a Vectrában továbbfinomított arculatot – csipetnyi franciás könnyedséggel, a mértani formák merevségét sportos elemekkel, rejtett lágysággal ellensúlyozva. Az utóbbiak közül – szó szerint is – kiemelkednek a lámpatestek, amelyek, ahelyett, hogy beleolvadnának a karosszériába, kiugranak a feszes vonalú idomok közül. Már az alapmodell halogén fényszóróját is látványos xenon-stílusban alakították ki, de felárért valóban ívkisüléses fényforrás, sőt, a kanyar ívét követő reflektor is rendelhető lesz. A hátsó lámpa különlegessége az Opel által kitalált tejüvegbúra, amelynek homogén felülete kihangsúlyozza a karosszéria íveit, s a különböző fényjelzések is egyértelműbben láthatók a matt felület mögött.
Amint beülünk az autóba, elhalkulnak az egzotikus felhangok. A Vectra hatása itt már kifejezetten erős, ugyanakkor merész ötlet, hogy az Opel testvérmárkájától, a Cadillactől átvették a középkonzolt két félre osztó, a motorháztető bordájának folytatását képező törésvonalat.
Ami igazán különlegessé teszi az Astrát, az a kényelmi és biztonsági berendezések gazdag választéka. A kanyarkövető fényszórókon túl keréknyomás-ellenőrző, kulcs nélküli nyitás és indítás, folyamatos lengéscsillapítás-szabályozás, visszagurulás-gátló, alulkormányozottság-szabályozó, utánfutó-stabilizátor és még jó néhány extra rendelhető. Szokatlan szolgáltatás a továbbfejlesztett IDS futóműhöz kapcsolódó sportprogram is, amely nemcsak a felfüggesztést, de a szervokormány, a befecskendezés és – automatikus vagy robotizált váltók esetében – a váltóprogram karakterisztikáját is módosítja.
Motorizáltságát tekintve is igazi reneszánsz autó az Opel üdvöskéje. Nem kevesebb, mint hét benzines (90-től 200 lóerőig) és három dízelmotor (80–150 LE) közül válogathatunk. A benzines turbókhoz (170 és 200 lóerő), valamint az 1,9 literes dízelmotorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, az 1,8-as benzinmotorhoz négyfokozatú automatikus váltó, a várhatóan népszerű 1,6-oshoz pedig ötgangos Easytronic rendelhető.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére