Családi vonásokkal

Mint minden gyártó, az Opel is időről időre megváltoztatja modelljeinek vonalvezetését. Az új Astra immár a márka új stílusát követi, bár az Astrának természetesen nem csak a külseje változott.

Svékus Gergely
2003. 11. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frankfurtban mutatták be az új Opel Astrát, melyre az a feladat vár, hogy utolérje, sőt, újradefiniálja a piacon aktuálisan uralkodó divatot. Megjelenésében ügyesen ötvözi az annak idején a Speedsterrel bevezetett és a Vectrában továbbfinomított arculatot – csipetnyi franciás könnyedséggel, a mértani formák merevségét sportos elemekkel, rejtett lágysággal ellensúlyozva. Az utóbbiak közül – szó szerint is – kiemelkednek a lámpatestek, amelyek, ahelyett, hogy beleolvadnának a karosszériába, kiugranak a feszes vonalú idomok közül. Már az alapmodell halogén fényszóróját is látványos xenon-stílusban alakították ki, de felárért valóban ívkisüléses fényforrás, sőt, a kanyar ívét követő reflektor is rendelhető lesz. A hátsó lámpa különlegessége az Opel által kitalált tejüvegbúra, amelynek homogén felülete kihangsúlyozza a karosszéria íveit, s a különböző fényjelzések is egyértelműbben láthatók a matt felület mögött.
Amint beülünk az autóba, elhalkulnak az egzotikus felhangok. A Vectra hatása itt már kifejezetten erős, ugyanakkor merész ötlet, hogy az Opel testvérmárkájától, a Cadillactől átvették a középkonzolt két félre osztó, a motorháztető bordájának folytatását képező törésvonalat.
Ami igazán különlegessé teszi az Astrát, az a kényelmi és biztonsági berendezések gazdag választéka. A kanyarkövető fényszórókon túl keréknyomás-ellenőrző, kulcs nélküli nyitás és indítás, folyamatos lengéscsillapítás-szabályozás, visszagurulás-gátló, alulkormányozottság-szabályozó, utánfutó-stabilizátor és még jó néhány extra rendelhető. Szokatlan szolgáltatás a továbbfejlesztett IDS futóműhöz kapcsolódó sportprogram is, amely nemcsak a felfüggesztést, de a szervokormány, a befecskendezés és – automatikus vagy robotizált váltók esetében – a váltóprogram karakterisztikáját is módosítja.
Motorizáltságát tekintve is igazi reneszánsz autó az Opel üdvöskéje. Nem kevesebb, mint hét benzines (90-től 200 lóerőig) és három dízelmotor (80–150 LE) közül válogathatunk. A benzines turbókhoz (170 és 200 lóerő), valamint az 1,9 literes dízelmotorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, az 1,8-as benzinmotorhoz négyfokozatú automatikus váltó, a várhatóan népszerű 1,6-oshoz pedig ötgangos Easytronic rendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.