Ennyi szereplőt az uniós elvárások magasabb követelményei miatt az autókereskedelmi piac nem tud eltartani, összevonásokkal kell csökkenteni a működési költségeket – tette hozzá a szakember. Az elvárásoknak megfelelni nem tudó, kisebb kereskedéseknek közvetítői szerepet javasolt a konferencián felszólaló Heinz L. Havelka, az Osztrák Gépjármű-kereskedők Szövetségének elnöke, aki kemény időket helyezett kilátásba az e területen dolgozóknak.
Szakemberek előrejelzései szerint a forgalmazók jelentős, 100– 300 millió forintos hitelfelvételre kényszerülnek azért, hogy teljesíteni tudják a növekvő gyártói és importőri elvárásokat.
Az uniós csatlakozással a gépkocsik üzemben tartási és szervizelési költségei is emelkednek. A jelenlegi 25 eurós szervizelési rezsi-óradíj 2006-ra előreláthatóan eléri a 45 eurós uniós átlagot.
A költségeket a szakmát érintő nagyobb környezetvédelmi előírások, valamint a magas szinten képzett szakemberek szükséges alkalmazása is növeli. A konferencián elhangzott: a gépkocsi-kereskedelmi szakmát érintő, úgynevezett csoportmentességi törvény 2004. május 1-jétől tervezett életbe lépése megszünteti a kereskedők jelenlegi kiszolgáltatott helyzetét. Várható azonban, hogy a csatlakozás után a kereskedők mintegy 20 százalékának nem újítják meg jelenlegi márkaszerződését. A megközelítően 35 000 munkavállalót foglalkoztató kereskedések jelenlegi éves forgalma meghaladja az 1500 milliárd forintot.

Vége van! Nem kicsit, nagyon! – Gyurcsány Ferenc tündöklése és bukása