Felülvizsgálandó Mol-üzemanyagárak

2003. 11. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újra költségelemzést kell végeznie a Gazdasági Versenyhivatalnak a Mol nagykereskedelmi árképzéséről a Legfelsőbb Bíróság (LB) tegnap hozott jogerős ítélete alapján. Ugyanakkor a bíróság továbbra sem vizsgáltatja a kiskereskedelmi árakat, mivel 1997 és 2000 között az olajipari cégnek csak 37 százalékos részesedése volt a magyar piacon. Ez pedig az LB szerint nem elég a monopolhelyzethez.
Két éve perelte be a Molt az Autóklub a tisztességtelen piaci magatartásról szóló törvény alapján, mert úgy vélték, az olajvállalat a nagykereskedelmi árba beszámította a vasúti szállítás költségeit, holott a kőolaj nagy részét vezetéken szerzik be.
– Örömmel fogadtuk az LB döntését, amely az elsőfokú ítéletet hagyta helyben – nyilatkozta lapunknak Kovács Kázmér, az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke. – Azért pereltünk, mert a Mol nagykereskedelmi árainak kialakításakor a megtakarításaiból adódó előnyöket nem osztotta meg a fogyasztókkal. Az ítélet hatása akkor lesz érezhető, amikor a GVH befejezi a vizsgálatot, és a nagykereskedelmi árak változásai átgyűrűznek a kiskereskedelmi árakba is.
– Célszerűtlennek tartjuk az LB mostani határozatát – közölte Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója. – Ugyanis az európai versenyhivatalok már szinte mindenhol versenyalapú elemzést készítenek. Ha a költségeinket figyelembe vennénk, drasztikusan emelnünk kellene. Hiszen az EU-s elvárások miatt 55 milliárdot fektetünk be finomítói beruházásokba. Ezt persze nem tehetjük a piaci versenyhelyzet miatt. Sikernek könyveljük el a határozat azon kitételét, hogy a kiskereskedelemben nem alkalmazunk erőfölényt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.