Jövőre eladósodik a MÁV Rt.

Putsay Gábor
2003. 11. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly munka folyik annak érdekében, hogy a kormány felgyorsítsa a vasúti közlekedés reformját, amelynek fő célkitűzése a magyar gazdaság igényeinek, a társadalom elvárásainak és az EU-csatlakozás szigorú követelményrendszerének megfelelő vasúti rendszer megteremtése – mondta tegnap Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a Közép- és kelet-európai vasút 2003 konferencián. Pénzügyileg stabilizálni kell Európa-szerte a vasutak helyzetét, növelni a teljesítményeket a személy- és áruszállítás területén a közutak tehermentesítése érdekében – tette hozzá a miniszter. Ennek ellenére a MÁV Rt. reformjára jövőre sem kerül sor, deficites lesz a vasúttársaság, a kormány elfogadott vasútprogramja miatt adósságai oly mértékben növekednek, hogy 2005-ben lehetetlenné válhat a működése. A MÁV Rt. újabb hiteleinek nagy része 2004-ben a napi operatív működés fenntartását biztosítja, illetve az állami fejlesztési forrást pótolja. A vasút alulfinanszírozása mellett a kormány kiemelten kezeli az úthálózat, ezen belül az autópályák fejlesztését. Jövőre 3800, 2006-ig tizenegyezer fővel csökken a MÁV Rt. létszáma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.