Komoly munka folyik annak érdekében, hogy a kormány felgyorsítsa a vasúti közlekedés reformját, amelynek fő célkitűzése a magyar gazdaság igényeinek, a társadalom elvárásainak és az EU-csatlakozás szigorú követelményrendszerének megfelelő vasúti rendszer megteremtése – mondta tegnap Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a Közép- és kelet-európai vasút 2003 konferencián. Pénzügyileg stabilizálni kell Európa-szerte a vasutak helyzetét, növelni a teljesítményeket a személy- és áruszállítás területén a közutak tehermentesítése érdekében – tette hozzá a miniszter. Ennek ellenére a MÁV Rt. reformjára jövőre sem kerül sor, deficites lesz a vasúttársaság, a kormány elfogadott vasútprogramja miatt adósságai oly mértékben növekednek, hogy 2005-ben lehetetlenné válhat a működése. A MÁV Rt. újabb hiteleinek nagy része 2004-ben a napi operatív működés fenntartását biztosítja, illetve az állami fejlesztési forrást pótolja. A vasút alulfinanszírozása mellett a kormány kiemelten kezeli az úthálózat, ezen belül az autópályák fejlesztését. Jövőre 3800, 2006-ig tizenegyezer fővel csökken a MÁV Rt. létszáma.

Orbán Viktor kemény szavakkal illette a volt vezérkari főnököt