Egy évvel az eredetileg tervezett határidőt követően éri el az autópálya Miskolcot, ennek ellenére Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ma ünnepélyesen átadja a forgalomnak az új, 8,5 kilométer hosszú szakaszt Emőd és a 35. számú főút között. A kormánynak azért fontos a mai átadás, mert ez a rövid szakasz az egyetlen autópálya, amelyet az idén forgalomba tudnak helyezni: igaz, a projekt, illetve az előkészületi munka – akárcsak a többi épülő út esetében – még az előző kabinet idején kezdődött. A kivitelező Magyar Autópálya-építő Konzorcium 2003. november 30-ra vállalta az Emőd–Miskolc közötti, 24 kilométeres sztráda megépítését, ám – mint ismeretes – a munkák kisajátítási problémák miatt félbeszakadtak a borsodi főváros határában, így 2004. november 30-ra módosították a szerződést. A Nemzeti Autópálya Rt. nem jutott dűlőre a kijelölt nyomvonalakon levő területek tulajdonosaival, ám ez kapóra jött a kormánynak, ugyanis az idén nem tudtak volna fizetni a teljes projekt esetében, hiszen a kabinet más területekre csoportosította a kiadási forrásokat. Ismeretes ugyanakkor, hogy az M70-es építésénél – amelyet jövőre kell átadnia a Strabag Rt.-nek – hasonló problémák voltak Csörnyeföld térségében, ám ott szinte egy tollvonással megtörtént a terület birtokba vétele, még a bírósági eljárás megindítása előtt. Nem az M30-as autópálya lesz az egyetlen, amelyet az eredeti határidőhöz képest később ad át a kormány. A közbeszerzések megindítása pedig aligha elfogadható érv a gazdasági tárca részéről, hiszen a kormányváltást követően a miniszter utasítására bízták volna meg közbeszerzés nélkül a kiválasztott cégeket.
Az viszont furcsa – állítják lapunknak nyilatkozó szakemberek –, hogy a gazdasági és közlekedési tárca házi ünnepséget tart az M30-asnál Muhi határában, ugyanis azon a napon kerül sor a ceremóniára, amikor Medgyessy Péter miniszterelnök nem tartózkodik az országban, ugyanis tegnap Szentpétervárra utazott. Ezzel együtt – információink szerint – a Miniszterelnöki Hivatal egyetlen munkatársa sem kapott meghívást az eseményre.
Csillag István gyakran hangoztatja, hogy az útnak nincs pártkönyve, de nem mulasztja el a Fidesz kritizálását. Legutóbb csütörtökön az 51-es főút Harta–Dunapataj között átadott szakasza ünnepségén nyugtatta meg az egybegyűlteket, hogy „felejtsék el a négyéves hullámvölgyet, ami a Fidesz-kormány alatt volt jellemző”. A miniszter ezt annak ellenére mondja, hogy az eddigi összes projekt, amelyet átadott, az előző kormány idején kezdődött.
A gazdasági és közlekedési tárca elfogadta a 2004-es autópálya-használat díjrendeletét.

Kemény üzenetet küldött Gyurcsány volt felesége, szorul a hurok Magyar körül