Késve éri el Miskolcot az M30-as

Ma nyitják meg a forgalom előtt az M30-as nyolc és fél kilométer hosszú szakaszát. A gazdasági és közlekedési tárca házi ünnepséget tart, ugyanis a hivatalos átadásra akkor kerül sor, amikor a kormányfő nem tartózkodik az országban, Medgyesssy Péter ugyanis tegnap Szentpétervárra utazott.

Putsay Gábor
2003. 11. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy évvel az eredetileg tervezett határidőt követően éri el az autópálya Miskolcot, ennek ellenére Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ma ünnepélyesen átadja a forgalomnak az új, 8,5 kilométer hosszú szakaszt Emőd és a 35. számú főút között. A kormánynak azért fontos a mai átadás, mert ez a rövid szakasz az egyetlen autópálya, amelyet az idén forgalomba tudnak helyezni: igaz, a projekt, illetve az előkészületi munka – akárcsak a többi épülő út esetében – még az előző kabinet idején kezdődött. A kivitelező Magyar Autópálya-építő Konzorcium 2003. november 30-ra vállalta az Emőd–Miskolc közötti, 24 kilométeres sztráda megépítését, ám – mint ismeretes – a munkák kisajátítási problémák miatt félbeszakadtak a borsodi főváros határában, így 2004. november 30-ra módosították a szerződést. A Nemzeti Autópálya Rt. nem jutott dűlőre a kijelölt nyomvonalakon levő területek tulajdonosaival, ám ez kapóra jött a kormánynak, ugyanis az idén nem tudtak volna fizetni a teljes projekt esetében, hiszen a kabinet más területekre csoportosította a kiadási forrásokat. Ismeretes ugyanakkor, hogy az M70-es építésénél – amelyet jövőre kell átadnia a Strabag Rt.-nek – hasonló problémák voltak Csörnyeföld térségében, ám ott szinte egy tollvonással megtörtént a terület birtokba vétele, még a bírósági eljárás megindítása előtt. Nem az M30-as autópálya lesz az egyetlen, amelyet az eredeti határidőhöz képest később ad át a kormány. A közbeszerzések megindítása pedig aligha elfogadható érv a gazdasági tárca részéről, hiszen a kormányváltást követően a miniszter utasítására bízták volna meg közbeszerzés nélkül a kiválasztott cégeket.
Az viszont furcsa – állítják lapunknak nyilatkozó szakemberek –, hogy a gazdasági és közlekedési tárca házi ünnepséget tart az M30-asnál Muhi határában, ugyanis azon a napon kerül sor a ceremóniára, amikor Medgyessy Péter miniszterelnök nem tartózkodik az országban, ugyanis tegnap Szentpétervárra utazott. Ezzel együtt – információink szerint – a Miniszterelnöki Hivatal egyetlen munkatársa sem kapott meghívást az eseményre.
Csillag István gyakran hangoztatja, hogy az útnak nincs pártkönyve, de nem mulasztja el a Fidesz kritizálását. Legutóbb csütörtökön az 51-es főút Harta–Dunapataj között átadott szakasza ünnepségén nyugtatta meg az egybegyűlteket, hogy „felejtsék el a négyéves hullámvölgyet, ami a Fidesz-kormány alatt volt jellemző”. A miniszter ezt annak ellenére mondja, hogy az eddigi összes projekt, amelyet átadott, az előző kormány idején kezdődött.
A gazdasági és közlekedési tárca elfogadta a 2004-es autópálya-használat díjrendeletét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.