Európai uniós (EU) támogatással valósul meg az észak-alföldi és az észak-magyarországi régió legjelentősebb infrastrukturális fejlesztése a következő két évben. A Tornyosnémeti – Nyékládháza – Debrecen közötti 3-as és 35-ös főutak 133 kilométer hosszú szakaszain a burkolatfelújítási, bővítési munkákat követően a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek is közlekedhetnek, ami a tagországokban jelenleg előírás. A költségek felét az ISPA felzárkózási alapból Brüsszel fizeti. A kivitelezési munkákra a Viadom Építőipari Rt.–Inzinierske Stavby AS magyar–szlovák konzorcium adta a legkedvezőbb árajánlatot, az illetékesek tegnap írták alá a 8,5 milliárd forint értékű kivitelezői szerződést a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban. Bruttó 11,5 milliárd forintba – 40 millió euró – kerül a teljes projekt, ami tartalmazza az előkészítést, a tervezést, a földvásárlást, viszont az EU-támogatás áfamentes.
Hazánk 2006-ig 328 millió eurót hívhat le az EU-alapból infrastrukturális projektek finanszírozására.

50 éve halt meg Mindszenty József, az utolsó magyar hercegprímás