Még több félsorompó

2003. 11. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Öt év alatt 250 csapórudat szerel fel a MÁV a fénysorompós vasúti átjárókban, melyek biztonságosabbá tételére 1999-ben született közlekedési miniszteri rendelet. A nyáron történt siófoki busztragédia után azonban a közlekedési tárca újabb három évvel meghosszabbította a vasúti átjárók csapórudas megerősítésére készült programját.
A MÁV évenként 500 millió forintot költ az útátjárók biztonságának megerősítésére. A siófoki tragédia helyszínén, a Darnay téri átjáróban felszerelt, 3,4 millió forint értékű félsorompót a Műszerautomatikai Kft. ajánlotta fel a vasúttársaságnak, a 6,6 milliós felszerelési költséget pedig a MÁV állta.
A Balaton környékén a nyár folyamán 25 félsorompót helyeztek üzembe, a tó déli partján így már nincs olyan átjáró, amely ne lenne biztosítva csapórúddal. Az év végéig az ország különböző pontjain további harmincegy ilyen sorompót szerelnek fel – tájékoztatta lapunkat a vasúttársaság kommunikációs igazgatósága. A félsorompós programmal kapcsolatos döntések, a berendezések felszerelésének ütemezése a Közlekedési Főfelügyelet hatáskörébe tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.