Öt év alatt 250 csapórudat szerel fel a MÁV a fénysorompós vasúti átjárókban, melyek biztonságosabbá tételére 1999-ben született közlekedési miniszteri rendelet. A nyáron történt siófoki busztragédia után azonban a közlekedési tárca újabb három évvel meghosszabbította a vasúti átjárók csapórudas megerősítésére készült programját.
A MÁV évenként 500 millió forintot költ az útátjárók biztonságának megerősítésére. A siófoki tragédia helyszínén, a Darnay téri átjáróban felszerelt, 3,4 millió forint értékű félsorompót a Műszerautomatikai Kft. ajánlotta fel a vasúttársaságnak, a 6,6 milliós felszerelési költséget pedig a MÁV állta.
A Balaton környékén a nyár folyamán 25 félsorompót helyeztek üzembe, a tó déli partján így már nincs olyan átjáró, amely ne lenne biztosítva csapórúddal. Az év végéig az ország különböző pontjain további harmincegy ilyen sorompót szerelnek fel – tájékoztatta lapunkat a vasúttársaság kommunikációs igazgatósága. A félsorompós programmal kapcsolatos döntések, a berendezések felszerelésének ütemezése a Közlekedési Főfelügyelet hatáskörébe tartozik.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban