Parkoló a világhálón

Nagy segítség lehet autóvásárláskor, különösen a használt típusok esetében az internet. A világhálóval íróasztal mellől, különösebb futkosás nélkül lehet tájékozódni s kiválasztani a megfelelő autót. A sok pozitív információ mellett azonban például a hiteltáblázatokat nem kell minden esetben komolyan venni.

Munkatársainktól
2003. 11. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még napjainkban is sokáig készülődik az emberek többsége az autóvásárlásra. Az új autók esetében könnyebb a helyzet, hiszen ha befárad egy autókereskedésbe, elkéri a kiszemelt típus(ok) prospektusát, hazamegy, s választ. Természetesen figyelemmel kísérve az adott kedvezményeket. Használt autó tervezett vásárlása esetén a helyzet már bonyolultabb. Tájékozódni és választani – egyebek mellett – a hirdetési lapokból, illetve a hét végi nagy piacokon lehet. Az informálódásnak, kiszemelésnek egyre hatékonyabb módja lehet azonban az internet. A világhálón az íróasztal mellől ugyanis típusonként és árkategóriánként is lehetőség nyílik a kínálat összehasonlítására, miközben nem kell a várost beutazni. Ma már a szakosodott hirdetési portálok mellett szinte valamennyi márkakereskedő megjeleníti használtautó-kínálatát is. A világhálós választás után természetesen szükég van a jármű megtekintésére, kipróbálására is. Hazánkban még amúgy sem lehet – szemben például az Egyesült Államokkal – interneten autót venni.
Érdekesség, hogy az USA-ban évente eladott 40 millió használt autó egyharmadát a világhálón keresztül választják ki. Szakértői becslések szerint az észak-amerikai ország e piaca négy év múlva akár 50 millió dollár feletti forgalmat is realizálhat.
Idehaza a már nem gyerekcipőben járó szolgáltató oldalak között találni csak a kínálat bemutatására specializáltat és olyat is, amely emellett bővebb más, az autózáshoz szükséges és fontos információkat is ad a járműtulajdonosoknak, illetve a leendő vevőknek. A honlapok nagy előnye lehet, hogy akár a felszereltség, extrák vagy köbcenti alapján is lehet csemegézni azokon. Kevésbé sikeres azonban a cégek azon törekvése, hogy a honlapokon hiteltáblázatokat is elhelyezzenek. Ezek ugyanis a vevőknek többnyire igen kedvezőtlenek, a teljes hiteldíjmutatók drámaian magasak, így ezek inkább mosoly tárgyát képezik, mintsem egy komoly ajánlatét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.