Még napjainkban is sokáig készülődik az emberek többsége az autóvásárlásra. Az új autók esetében könnyebb a helyzet, hiszen ha befárad egy autókereskedésbe, elkéri a kiszemelt típus(ok) prospektusát, hazamegy, s választ. Természetesen figyelemmel kísérve az adott kedvezményeket. Használt autó tervezett vásárlása esetén a helyzet már bonyolultabb. Tájékozódni és választani – egyebek mellett – a hirdetési lapokból, illetve a hét végi nagy piacokon lehet. Az informálódásnak, kiszemelésnek egyre hatékonyabb módja lehet azonban az internet. A világhálón az íróasztal mellől ugyanis típusonként és árkategóriánként is lehetőség nyílik a kínálat összehasonlítására, miközben nem kell a várost beutazni. Ma már a szakosodott hirdetési portálok mellett szinte valamennyi márkakereskedő megjeleníti használtautó-kínálatát is. A világhálós választás után természetesen szükég van a jármű megtekintésére, kipróbálására is. Hazánkban még amúgy sem lehet – szemben például az Egyesült Államokkal – interneten autót venni.
Érdekesség, hogy az USA-ban évente eladott 40 millió használt autó egyharmadát a világhálón keresztül választják ki. Szakértői becslések szerint az észak-amerikai ország e piaca négy év múlva akár 50 millió dollár feletti forgalmat is realizálhat.
Idehaza a már nem gyerekcipőben járó szolgáltató oldalak között találni csak a kínálat bemutatására specializáltat és olyat is, amely emellett bővebb más, az autózáshoz szükséges és fontos információkat is ad a járműtulajdonosoknak, illetve a leendő vevőknek. A honlapok nagy előnye lehet, hogy akár a felszereltség, extrák vagy köbcenti alapján is lehet csemegézni azokon. Kevésbé sikeres azonban a cégek azon törekvése, hogy a honlapokon hiteltáblázatokat is elhelyezzenek. Ezek ugyanis a vevőknek többnyire igen kedvezőtlenek, a teljes hiteldíjmutatók drámaian magasak, így ezek inkább mosoly tárgyát képezik, mintsem egy komoly ajánlatét.

Deák Dániel: Zelenszkij leleplezte Magyar Pétert