Szemből a V50-es le sem tagadhatná rokonságát az S40 limuzinnal. Igaz ugyan, hogy a fekvő téglalap alakú rácsozás helyett itt függőleges krómcsíkok tagolják a hűtőmaszkot, a kerek ködlámpák helyett pedig szögleteseket kapott, a kombi azért mégis erősen hasonlít a limuzinra – de ez rendjén is van így, elvégre egy családba tartoznak. Az elődmodell V40-esnél 2 milliméterrel rövidebb újonc hátsó része azonban már az XC90-es terepjárót imitálja. A csupa ív felület alatt természetesen a megszokott, síkokkal határolt csomagtér rejtőzik, az üléseket ledöntve teljesen lapos padlót kapunk, és az első utasülés is előrebuktatható, ha szükséges.
Utasterét tekintve csak azoknak kínál meglepetést az autó, akik még nem ismerik az S40 belső kialakítását. A sportos, fémgyűrűkbe foglalt műszereket sallangoktól mentes környezetbe helyezték, de az igazi látványosságot a középkonzol szolgáltatja. A légies, szabadon lebegő középkonzol mögött halványan megvilágított tárolórekesz búvik meg. A Volvo ki is használta a vékony panel nyújtotta lehetőségeket: a hagyományos műanyag, faimitáció és igazi alumínium mellett Iced Aqua, azaz fagyasztott víz fantázianéven áttetsző borítás is kérhető hozzá, így az utasok szabadon gyönyörködhetnek az akrilba ágyazott nyomtatott áramkörök és vezetékek látványában.
A biztonság terén a mérnökök a V50 esetében is igyekeztek felülmúlni minden korábbi erőfeszítést. Az autó első gyűrődőzónáit például négy eltérő szilárdságú acélból építették meg, így minden szekció előre kiszámított, optimális mértékben veszi ki a részét az ütközési energia felemésztéséből. Néhány speciális szerkezeti elemnek hála az autó a magas, nehéz járművekkel ütközve is képes megvédeni utasait, ugyanakkor a lekerekített orr és a motorháztető alatti szabad terület révén a gyalogosokat is jobban óvja a Volvo.
Sportkombi lévén a V50 már induláskor kapható lesz a paletta legerősebb motorjával. A T5 csúcsváltozat 2,5 literes turbómotorjának 220 lóerejét a jól ismert Haldex-kuplungos összkerékhajtás viszi át az aszfaltra, a két egységet a V70R-ból származó hatfokozatú manuális sebességváltó köti össze. A modellt emellett két 2,4 literes, öthengeres benzinmotorral, valamint egy vadonatúj kétliteres dízellel is kínálják majd. Ezek 140, 170, illetve 136 lóerőt teljesítenek. A dízel opcionálisan részecskeszűrővel szerelhető fel, míg minden öthengeres speciális PremAir hűtőt kap, amely a rajta átáramló ózonrészecskék 75 százalékát tiszta oxigénné alakítja át. Ezekkel a motorokkal júniustól Magyarországon is kapható a V50. 2004 során várható még egy 110 lovas, 1,6 literes dízel, valamint két kisebb benzinmotor 100 (1.6), illetve 125 (1.8) lóerővel.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség