Férfiasabb arculattal

A modellfrissítés olyan kötelező gyakorlat, amely alól már egyetlen gyártó sem vonhatja ki magát. Nem nagy öröm ez nekik, ezért többnyire igyekeznek apró optikai változásokkal és extra felszerelések bevezetésével megúszni a dolgot. Így történt ez a Toyota RAV4 esetében is, és ennél többre nem is volt igazán szükség, hiszen az autó eddig is kifejezetten jó volt.

Hajdu Imre
2004. 01. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A ráncfelvarrás eredményeként a RAV4 megjelenése kicsit karakteresebb lett. A közös bura alá rejtett fényszórók és irányjelzők, valamint az átdolgozott lökhárítókba integrált, nagyobb ködlámpák kissé megkeményítik az autó korábbi, lágyabb arculatát. Ez a keménység nem csupán látszat; az eddig hiányzó, a hűtőt a felverődő kavicsoktól védő háló arról tanúskodik, hogy a RAV4 korántsem csak a mélygarázsokban és a simára aszfaltozott utakon érzi magát elemében. A tervezők ugyanakkor azokra is gondoltak, akik sosem használják terepen az autót: ők a divatosabb hátsó lámpatestekben és pótkerékborítóban, a két új, 16 colos alufelniben és a hat frissen bevezetett karosszériaszínben gyönyörködhetnek.
Eltekintve az új Land Cruiser stílusában átrajzolt középkonzoltól és az igényesebb, pontosabb kivitelezéstől, az utastérben elsősorban a felszereltség bővülése jelenti az újdonságot. Az utazás élményét automatikus légkondicionáló, áttervezett, bőrrel húzott és audio-távvezérlőkkel gazdagított kormánykerék, hátsó utastér-világítás, fedélzeti számítógép, a kétliteres modelleken automatikusan elsötétedő elektrokróm belső tükör és sebességtartó automatika, valamint DVD lemezes navigációs rendszer fokozza, hogy csak a leglátványosabb széria és opciós elemeket említsük.
A biztonságot sem hanyagolta el a Toyota. Kategóriájában elsőként kínál függönylégzsákot, az elektronikus menetdinamikai rendszerek sorába felvette a VSC menetstabilizálót és a kipörgésgátlót, a be nem kötött biztonsági övre csipogó figyelmeztet, a gyerekülés rögzítésére hátul az eddigi kettő helyett három bekötési pont szolgál. Az ötüléses modellek tetőlemezét és műszerfalát energiaelnyelő burkolattal látták el, a kormánymű finomabban hangolt szervorásegítést és ütközéskor a vezetőtől elhúzódó kormányoszlopot kapott, s az első ülések szerkezetét is megerősítették.
Ilyenkor értékelhetjük igazán a könnyen és ötletesen variálható belteret is. A csomagtartó már alaphelyzetben is öblös, s az osztottan előredönthető, lehajtható, előrecsúsztatható vagy akár könnyen ki is szerelhető hátsó ülések révén még tovább növelhető a mérete. A RAV4 a belső variálhatóság tekintetében a buszlimuzinok között is az élmezőnyben lenne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.